Ο στόλος μιας μικρής χώρας, μιας παρακμάζουσας οικονομίας και μιας κοινωνίας που φτωχοποιείται, είναι ο μεγαλύτερος σε αξία στον κόσμο, αγγίζοντας μυθώδη ύψη.
Η Ελλάδα διαθέτει μια κατηγορία από τους πιο πλούσιους και πιο ευνοημένους από το κράτος ανθρώπους, την ώρα που η κοινωνία φτωχαίνει όλο και περισσότερο!
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει από τη μία τις δυνατότητες της Ελλάδας και από την άλλη το πλήρες αδιέξοδο των ακολουθούμενων πολιτικών.
Τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια αγγίζει η αθροιστική αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο οίκος αποτίμησης αξίων στην ναυτιλία VesselsValue. Ειδικότερα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αποτιμάται στα 99,589 δισεκατομμύρια δολάρια με το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αξίας να προέρχεται από τα δεξαμενόπλοια (36 δισ. δολ.) ενώ έπονται τα ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην (35,75 δισ.) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή LNG (13,5 δισ.).
Πρέπει βέβαια να σημειωθεί πως ο στόλος αυτός βαρύνεται και με δανεισμό που αντλήθηκε για την εξαγορά ή ναυπήγηση του και ο οποίος εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς πως υπερβαίνει το 50% της συνολικής του αξίας. Δεύτερος σε αξία στόλος διεθνώς κατατάσσεται ο Ιαπωνικός με αποτίμηση της VesselsValue στα 89,122 δισεκατομμύρια δολάρια και έπεται ο Κινεζικός με 83,544 δισεκατομμύρια. Οι αξίες τόσο του ελληνικού όσο και των άλλων στόλων αποτυπώνουν στοιχεία στα τέλη του 2017 και εμφανίζονται αυξημένες σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
«Η ισχυρή δέσμευση των Ελλήνων ιδιοκτητών στις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές φαίνεται απίθανο να αλλάξει, καθώς άλλοι, όπως η Γερμανία, ρευστοποιούν περιουσιακά στοιχεία. Η τάση στην κινεζική ιδιοκτησία αυξάνεται, καθώς οι κρατικές εταιρείες ενοποιούνται και τοποθετούν νέες παραγγελίες. Αυτή είναι μια υπενθύμιση ότι υπάρχουν πάντα νέοι μνηστήρες για το θρόνο της μέγιστης αγοραίας αξίας» σημειώνει η VesselsValue.
Τα μερίδια της Κίνας στον παγκόσμιο στόλο εκτιμάται πως θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά την επόμενη δεκαετία σε όλες τις αγορές και τύπους πλοίων. Η μεγάλη ποσότητα αργού πετρελαίου που εισάγεται στη χώρα μεταφέρεται πια και από τον εθνικό της στόλο ενώ σε συνδυασμό με την αύξηση των εξαγωγών προϊόντων της με εμπορευματοκιβώτια υποστηρίζει την έντονη επενδυτική της δραστηριότητα σε τέτοια ποντοπόρα.
Ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος αριθμεί, σύμφωνα με την VesselsValue, 4.574 πλοία εκ των οποίων το 50% είναι ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, το 33% δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και προϊόντων και το 9% μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος περιλαμβάνει επίσης 75 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, 144 μεταφοράς υγραερίου, άλλα 133 μικρά φορτηγά όπως και πολλά ακόμα πλοία της υπεράκτιας βιομηχανίας εξόρυξης υδρογονανθράκων.