Από την 1η Νοεµβρίου, τα δροµολόγια από και προς το «Ελ. Βενιζέλος» θα φτάνουν µόνο µέχρι τον σταθµό «∆ουκίσσης Πλακεντίας»
Την απευθείας σύνδεση του κέντρου µε το Αεροδρόµιο µέσω µετρό «κόβει» η έλλειψη ανταλλακτικών, η οποία κρατά ακινητοποιηµένο κατά διαστήµατα έως και το 50% των συρµών της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες).
Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από την 1η Νοεµβρίου τα δροµολόγια από και προς το Αεροδρόµιο θα φτάνουν µόνο µέχρι τον σταθµό «Δουκίσσης Πλακεντίας» και δεν θα συνεχίζουν έως την Αγία Μαρίνα καλύπτοντας όλο το µήκος της γραµµής 3, όπως συµβαίνει έως τώρα που τα δροµολόγια φτάνουν έως τον τερµατικό σταθµό
Συγκεκριµένα, σύµφωνα µε τη ΣΤΑΣΥ, οι συρµοί του µετρό µε κατεύθυνση το Αεροδρόµιο «Ελ. Βενιζέλος» θα ξεκινούν (κάθε 00.25 και 00.55 της ώρας) αποκλειστικά και µόνο από τον σταθµό «Δουκίσσης Πλακεντίας», ενώ οι συρµοί που θα εκκινούν από το Αεροδρόµιο (κάθε 00.00 και 00.30 της ώρας) θα τερµατίζουν τη διαδροµή τους στον σταθµό «Δουκίσσης Πλακεντίας».
Οι επιβάτες µε κατεύθυνση το Αεροδρόµιο αλλά και τους ενδιάµεσους σταθµούς των Μεσογείων θα πρέπει από µεθαύριο να κατευθύνονται στον σταθµό «Δουκίσσης Πλακεντίας», όπου και θα µετεπιβιβάζονται στους αεροδροµιακούς συρµούς µετρό και αντίστροφα
Μόνο ο Προαστιακός
Να σηµειωθεί ότι στο τµήµα «Δουκίσσης Πλακεντίας» – Αεροδρόµιο οι επιβάτες µπορούν να εξυπηρετηθούν και µε τον Προαστιακό Σιδηρόδροµο, ο οποίος πλέον θα είναι το µοναδικό µέσο σταθερής τροχιάς που θα συνδέει απευθείας χωρίς µετεπιβίβαση περιοχή του κέντρου (σταθµός Λαρίσης) µε το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αιτία γι’ αυτήν την αλλαγή είναι η έλλειψη συρµών και η ανάγκη να περιοριστούν οι φθορές σε όσους ακόµα λειτουργούν, µε την αντίστοιχη µείωση του µήκους της διαδροµής, όπως παραδέχονται πηγές της εταιρείας.
Και αυτό γιατί από τους συνολικά επτά αεροδροµιακούς συρµούς, οι δύο τέθηκαν εκτός λειτουργίας, µε αποτέλεσµα η κατάσταση να είναι οριακή χωρίς καµία εφεδρεία, ενώ και η επερχόµενη παράδοση της επέκτασης της γραµµής 3 έως τη Νίκαια δεν θα µπορούσε να εξυπηρετηθεί.
Οι ελλείψεις είναι εµφανείς και στις χρονοαποστάσεις των συρµών, οι οποίες αναµένεται να φτάσουν τα 7 λεπτά µε τα νέα δεδοµένα, ενώ από την ερχόµενη άνοιξη που θα προστεθούν και οι νέοι σταθµοί, ο χρόνος αναµονής µεταξύ της άφιξης δύο συρµών εκτιµάται ότι µπορεί να αγγίξει και τα 10 λεπτά, γεγονός που θα προκαλέσει τεράστιο πρόβληµα, κυρίως στους πολυσύχναστους σταθµούς.
Στη γραµµή 1 του µετρό, η οποία αντιστοιχεί στο παλαιό δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόµου, καθηµερινά δροµολογούνται µόλις 19 από τους 40 συρµούς. Δεδοµένης της αδυναµίας της ΣΤΑΣΥ (η οποία έχει υπαχθεί στο Υπερταµείο) να χρηµατοδοτήσει την αγορά νέων συρµών, η λύση που δροµολογείται είναι πλέον η ανακατασκευή 22 παλαιών συρµών, η οποία κοστολογείται σε 7 εκατ. ευρώ.
Στις αρχές του 2019 Ωστόσο και αυτά τα χρήµατα δεν έχουν εξασφαλιστεί ακόµα ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες, για τις οποίες θα χρειαστεί διάστηµα περίπου έξι µηνών προκειµένου να ολοκληρωθούν. Ο σχετικός διαγωνισµός αναµένεται να βγει στον αέρα στις αρχές του 2019.
Αντίστοιχα στις γραµµές 2 και 3, σύµφωνα µε τον πρόεδρο των εργαζοµένων στο µετρό, Σπύρο Ρεβύθη, είναι ακινητοποιηµένοι 19 από τους 65 συρµούς, ενώ για τις επισκευές και τη συντήρηση όσων λειτουργούν οι τεχνικοί «κανιβαλίζουν» τους παροπλισµένους: «Πριν από λίγες ηµέρες µάλιστα χρειάστηκε να αλλάξουµε τµήµα της τροχιάς από σηµείο που δεν πατιέται πολύ στον Ελαιώνα και να τη βάλουµε σε σηµείο µε βλάβη. Ο αριθµός των τεχνικών σήµερα είναι ο ίδιος µε αυτόν του 2004 όταν το µετρό είχε 15 σταθµούς, ενώ τώρα το σύστηµα έχει 24 σταθµούς του ΗΣΑΠ, 41 του µετρό και 49 του τραµ» επισηµαίνει.
Αντίστοιχα και στο τραµ από τους 24 συρµούς, οι οποίοι απαιτούνται για την πραγµατοποίηση του συγκοινωνιακού προγράµµατος, µονίµως 2-3 είναι ακινητοποιηµένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Οι 25 νέοι συρµοί, οι οποίοι θα ενισχύσουν τον στόλο, δεν αναµένονται πριν από το 2020, µε αποτέλεσµα οι εργαζόµενοι να θεωρούν αµφίβολη την εξυπηρέτηση του κοινού µε την παράδοση στην κυκλοφορία της επέκτασης προς Πειραιά.