Χειρόφρενο τραβούν από σήμερα το απόγευμα Τετάρτη, μέχρι και τα μεσάνυχτα της Πέμπτης τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε άμεσες κινητοποιήσεις λόγω της εκχώρησης μέρους του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να προχωρήσουν σε στάση εργασίας από τις 19:00 απόψε, μέχρι τη λήξη της βάρδιας και σε 24ωρη απεργία αύριο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η πρώτη απεργία που ανακοινώνεται από την εποχή που ο ΟΑΣΘ αποϊδιωτικοποιήθηκε. Το Συνδικάτο Εργαζομένων στον Οργανισμό τάχθηκε κατά της τροπολογίας για εκχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, χαρακτηρίζοντας, σε ανακοίνωσή τους, την τροπολογία «πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική». Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι πρόκειται για μια «…προσπάθεια κάκιστης μορφής επανιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν». Μάλιστα, υποστηρίζουν πως η νέα κατάσταση θα επιδεινώσει τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων αλλά και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος μετακίνησης για τους πολίτες. Ανακοίνωσαν πως θα αγωνιστούν για την απόσυρση της τροπολογίας ενώ, καλούν τους δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Να σημειωθεί ότι τα δρομολόγια της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής N1 KTEΛ – Αεροδρόμιο καθώς και η υπηρεσία μετακίνησης των ΑμΕΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά σήμερα και αύριο, όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ.
Η πρόθεση του υπουργείου είναι να αναζητήσει λύσεις μόνο εφόσον τα ΚΤΕΛ αρνούνται να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί, τονίζει ο ΟΑΣΘ.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ εκφράζει τον προβληματισμό της για τις αιτίες που οδήγησαν το σωματείο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, αναφορικά με την κατατεθείσα τροπολογία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Τονίζει δε, πως με τη συγκεκριμένη τροπολογία «…σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ» και επισημαίνει πως με την εν λόγω τροπολογία «επιχειρείται να γίνει μία ορθολογική διαχείριση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής, με σταδιακή προσπάθεια αποτύπωσης και διαχωρισμού του έργου των αστικών συγκοινωνιών από το αντίστοιχο έργο των υπεραστικών συγκοινωνιών, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερες προδιαγραφές για την εξυπηρέτηση των πολιτών».
Για απόπειρα ξεπουλήματος του οργανισμού, με όρους αδιαφάνειας, έκανε λόγο ο πρόεδρος των εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης: «Γιατί δηλαδή αυτοί ο ιδιώτες να είναι καλύτεροι από τους προηγούμενους. Η τροπολογία που δεν έχει αρχή, μέση και τέλος, δεν μπορεί να είναι γνωστό με ποιους κανονισμούς και συλλογικές συμβάσεις θα δουλεύουν οι εργαζόμενοι. Αύριο στις 11.00 συνεδριάζει το συμβούλιο εργαζομένων. Αν συνεχίσουν, έχουμε και εμείς τον δικό μας δρόμο», τόνισε ο κ. Τσερμενίδης.