Με ''ξένα κόλυβα'' κάνει μνημόσυνο η Fraport, αγοράζοντας τα ελληνικά αεροδρόμια

5614

Και σας ξεπουλάμε τα αεροδρόμια και σας δανείζουμε για να τα αγοράσετε. Αυτή η φράση καταδεικνύει με τον πιο επαίσχυντο τρόπο το ληστρικό ξεπούλημα των ελληνικών αεροδρομίων στη Fraport, καθώς η Fraport αγοράζει τα ελληνικά αεροδρόμια, όχι μόνο μπιρ- παρά αλλά και με λεφτά του ελληνικού λαού, μετά την υπογραφή μακροπρόθεσμης δανειοδότησης μεταξύ κοινοπραξίας πέντε κορυφαίων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων,από τις οποίες οι δυο ανήκουν στην Ελλάδα (Alpha Bank και Παρευξείνια Τράπεζα Εμπορίου) και της γερμανικής εταιρείας.
H χρηματοδότηση, ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, που υπέγραψε με τη Fraport Greece κοινοπραξία πέντε κορυφαίων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, έχει ως στόχο τη στήριξη τής εταιρείας για την 40ετή παραχώρηση των 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων κι αυτό της Θεσσαλονίκης.
Στη κοινοπραξία μετέχουν οι Alpha Bank (284,7 εκατ. ευρώ), η Παρευξείνια Τράπεζα Εμπορίου και ΑνάπτυξηςBSTDB με έδρα τη Θεσσαλονίκη (62,5 εκατ. ευρώ, ήτοι η μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει παράσχει ποτέ η διακρατική τράπεζα για επένδυση σε κράτος- μέλος), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης-ΕBRD (186,7 εκατ. ευρώ), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων-ΕΙB (280,4 εκατ. ευρώ) και το International Finance Corporation (154,1 εκατ. ευρώ), βραχίονας του ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας. Το IFC θα παρέχει επίσης στη Fraport Greece αποκλειστικά ανταλλαγή επιτοκίων αντιστάθμισης σε ευρώ, ώστε να βοηθήσει την εταιρεία να αντισταθμίσει πιθανές διακυμάνσεις στα επιτόκια.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Παρευξείνιας, από το συνολικό δάνειο, τα 280,4 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των επικείμενων έργων ανάπτυξης στα 14 αεροδρόμια, ενώ 688 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή του προκαταβολικού τιμήματος παραχώρησης (1,234 δισ. ευρώ) στο ΤΑΙΠΕΔ. Πρόσφατα, η Fraport Greece ανακοίνωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αυξάνοντας το συνολικό κεφάλαιό της στα 650 εκατ. ευρώ.
Η Fraport Greece, κοινοπραξία της Fraport AG και του ομίλου Κοπελούζου, θα καταβάλει συνολικά στο ΤΑΙΠΕΔ 1,234 δισ. ευρώ για την παραχώρηση. Το ποσό αυτό αποτελεί, όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, το μεγαλύτερο τίμημα παραχώρησης, που έχει καταβληθεί ποτέ στο ελληνικό κράτος. Μέσω της επένδυσης αυτής, οι δύο μέτοχοι της Fraport Greece υποστηρίζουν τις προσπάθειες της χώρας για ανάκαμψη, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητές της.
Η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των υποδομών στα αεροδρόμια. Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού. Σε όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, οι επενδύσεις στις υποδομές των αεροδρομίων θα ξεπεράσουν το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ.
Τα 14 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στο έργο παραχώρησης είναι: Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. Συνολικά, τα 14 αεροδρόμια εξυπηρέτησαν 25,2 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2016.
Αναφερόμενος στο θέμα, ο ευρωπαίος επίτροπος, Pierre Moscovici αρμόδιος για τις οικονομικές και δημοσιονομικές υποθέσεις, τη φορολογία και τα τελωνεία, δήλωσε: «Οι σύγχρονες υποδομές θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Αυτό απαιτεί βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα διασφαλίσουν την πλήρη επίτευξη των δυνατοτήτων για δημιουργία θέσεων εργασίας και τόνωση της ανάπτυξης. Αυτή η συμφωνία, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιτυγχάνει την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων για τη χρηματοδότηση αναβαθμίσεων σε υποδομές ανάπτυξης, που θα υποστηρίξουν, για παράδειγμα, τον τουρισμό και την κινητικότητα».

2 Σχόλια

  1. Ενδιαφέρον έχει το πως αναφέρεστε στον δανεισμό απο τα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα σαν να είναι λεφτά για χάρισμα αντί για εμπορική συναλλαγή που επι της ουσίας φέρνει κερδοφορία στον δανειστή. Let that sink in.

    • Αναφερόμαστε στον συγκεκριμένο δανεισμό ως μια πράξη που ευνοεί τις τράπεζες, οι οποίες έχουν ήδη ανακεφαλαιοποιηθεί τρεις φορές με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Οι οποίες τράπεζες, μετά το ξεπούλημα του πλειοψηφικού πακέτου που κατείχε το ελληνικό Δημόσιο στις 3 από τις 4 από αυτές (πλην της Eurobank, εν προκειμένω), έχουν περάσει στα χέρια ξένων επιχειρηματικών ομίλων και funds. Όχι απλά δεν υπάρχει κέρδος για τον ελληνικό λαό και το ελληνικό κράτος, αλλά τα φιλέτα τα μοιράζονται ήδη αυτοί που μας ξεζουμίζουν συστηματικά εδώ και 7 χρόνια με ακόμα μεγαλύτερη ένταση.
      Χώρια, βεβαίως, από το γεγονός, ότι το «κακό» ελληνικό Δημόσιο ξεπουλάει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο («καλό», προφανώς) γερμανικό Δημόσιο, εν προκειμένω στο κρατίδιο της Έσσης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας