Κολοσσιαία προμήθεια 134 Airbus για Αυστραλία: Κίνηση «εξιλέωσης» προς τη Γαλλία

767
Κολοσσιαία προμήθεια 134 Airbus για Αυστραλία: Κίνηση «εξιλέωσης» προς τη Γαλλία

Οι Αμερικανοί προσπαθούν να εξευμενίσουν την εξοργισμένη Γαλλία ανοίγοντας τον δρόμο στο Παρίσι για να υπογράψει επικερδείς συμφωνίες με την Αυστραλία και να επιτύχουν έτσι και την εξομάλυνση των γαλλο-αυστραλιανών σχέσεων.

Ο αυστραλιανός αερομεταφορέας Qantas Airways προέβη σε μια κίνηση που ακόμα και ένα πεντάχρονο παιδί θα αντιλαμβάνονταν ότι είναι προσφορά συγγνώμης Αυστραλών-Aμερικανών προς τους Γάλλους μετά το πλήγμα που δέχτηκαν από τους Αγγλοσάξωνες (ΗΠΑ-Αυστραλία και Βρετανία) με την ακύρωση της συμφωνίας κατασκευής των 12 υποβρυχίων Baracuda για λογαριασμό του αυστραλιανού Βασιλικού Ναυτικού.

Έτσι, η Airbus είναι ο μεγάλος νικητής στο διαγωνισμό της τρίτης παλαιότερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο, για ολική αντικατάσταση, στις εσωτερικές εντός Αυστραλίας πτήσεις, των συνολικά 75 Boeing 737 και άλλων 20 Boeing 717, ενώ η Boeing είναι ο μεγάλος ηττημένος, θύμα μίας σφοδρής γεωπολιτικής σύγκρουσης.

Μην ξεχνάμε πως η Αυστραλία έχει διαστάσεις ηπείρου και συνολικά αποτελεί το… 95% της συνολικής επιφάνειας της Ωκεανίας.

Αξίζει να προσθέσουμε πως η αυστραλιανή εταιρεία, λόγω της πανδημίας ανακοίνωσε ζημίες μεγαλύτερες 1,1 δισ. αυστραλιανών δολαρίων στο πρώτο μισό του οικονομικού έτους, δηλδή μιλάμε για 590 εκατομμύρια στερλίνες ή για 788 εκατομμύρια αμερικανικά δολάρια.

Πάντως το πιο πιθανό είναι ότι η Boeing είχε ενημερωθεί νωρίτερα πως δεν θα έχει ευτυχή κατάληξη η προσπάθειά της και μένει να φανεί πως θα «αποζημιωθεί» και αυτή σε ανύποπτο χρόνο στο μέλλον.

Ειδικότερα, ανακοινώθηκε την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου, η δέσμευση της Qantas Airways για 40 μονάδες, ήτοι 20 e και 20 A220-300, αλλά και δικαίωμα προαίρεσης για άλλες 94, επομένως συνολικά 134 αεροπλάνα στενής ατράκτου παραδοτέα σε ορίζοντα δεκαετίας από σήμερα. Με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα μέσα του 2023 για να ολοκληρωθούν τέλος του 2031.

Φυσικά το colpo grosso βρίσκεται στην… προαίρεση.

Ελπίζουν οι Αμερικανοί ότι θα εξευμενίσουν τους Γάλλους σε πρώτη φάση και θα τους διατηρήσουν φρόνιμους σε δεύτερη φάση, ώστε να αποφύγουν και οι ίδιοι κάποιο γαλλικό αντίποινο στο μέλλον σε κάτι που δεν θα το περιμένουν.

Στην Ουάσινγκτον, λόγω αμερικανικής ιδιοσυγκρασίας, θεωρούσαν πως ο θυμός των Γάλλων θα είναι προσωρινός γιατί πίστευαν ότι η Γαλλία έχει περισσότερη ανάγκη τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής από ότι το αντίστροφο.

Απέτυχαν όμως να κατανοήσουν την γαλλική ιδιοσυγκρασία, η οποία είναι εκδικητική και υπερήφανη σε τέτοιο βαθμό που οι Γάλλοι να μην ξεχνούν ποτέ.

Άλλωστε μια ματιά στη γαλλική λογοτεχνία και στο γαλλικό κινηματογράφο θα έπειθε ακόμα και τον πλέον δύσπιστο.

Όταν κατανόησαν το μέγεθος της ζημιάς, αποφάσισαν για αρχή να «παραδώσουν» στους Γάλλους το πρόγραμμα της ελληνικής φρεγάτας (ίσως και της ελληνικής κορβέτας) και μετέπειτα κάποιο άλλο πρόγραμμά πολλαπλάσια αξίας που να αφορά την Αυστραλία, διότι έπρεπε στα πλαίσια των δυτικών συμμαχιών οι Γάλλοι να έχουν καλές έως άριστες σχέσεις με τους Αυστραλούς.

Αυτό που φοβήθηκαν περισσότερο από οτιδήποτε οι Αμερικανοί (και ακόμα το φοβούνται), είναι μήπως μία μελλοντική γαλλική κυβέρνηση αλλάξει γεωπολιτικό προσανατολισμό, κρίνοντας ότι η Δύση και το ΝΑΤΟ με την σημερινή τους μορφή εξυπηρετούν τελικά, μόνο τα αγγλοσαξωνικά συμφέροντα (κάτι που ισχύει απλά οι Γάλλοι τώρα το κατανόησαν).

Το χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δύο “ευρωπαϊκών” τύπων -έστω κι αν ο ένας παράγεται στο Μοντρεάλ του Καναδά- σε σχέση με το ανταγωνιστικό 737 ΜΑΧ ήταν καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή.

Βεβαίως, η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης από το διοικητικό συμβούλιο, που αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο του 2022, κατόπιν διαβουλεύσεων με τους χειριστές.

Ως γνωστόν, η η Qantas έχει αγοράσει για πτήσεις πολύ μεγάλων αποστάσεων και 10 μονάδες από το θηριώδες Α380, δρομολογώντας τον τύπο ήδη από το 2008 και πρώτη επέλεξε κάτι άλλο από τα αεροσκάγη της Boeing.

Πάντως στις διεθνείς πτήσεις έχει η αυστραλιανή εταιρεία συνεχίζει με το Boeing 787 Dreamliner, που πριν από 15 έτη είχε εκτοπίσει το A350 σε μία ακόμα γαλλοαμερικανική σύγκρουση.

Αξίζει να πούμε ότι η θυγατρική της Qantas, η Jetstar, έχει ήδη παραγγείλει περί τα 100 A320neo.

Αυτό σημαίνει πως σε ότι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις η εταιρεία θα ομογενοποιήσει τον στόλο της και θα επιτύχει έτσι καλύτερες οικονομίες κλίμακας.

Γεωπολιτική ήταν η επιλογή του αυστραλιανού φορέα και μάλιστα κατόπιν απαίτησης των ΗΠΑ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας