Κοινοπραξίες αναλαμβάνουν κατασκευαστικά έργα χωρίς ανταγωνισμό-Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κάνει τις μοιρασιές

838
Μέχρι και πάγωμα κονδυλίων έχουν την δυνατότητα να επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες αν πειστούν ότι νοθεύονται οι συνθήκες ανταγωνισμού στα δημόσια έργα που χρηματοδοτούν
Αναβαθμίζονται οι αρχικές υποψίες για την σύσταση του καρτέλ των κατασκευών, η δραστηριότητα του οποίου έχει περάσει σε ανώτερο επίπεδο. Τώρα δεν αρκούνται πλέον στη διανομή έργων με διαγωνισμούς που γίνονται ταυτοχρόνως, αλλά σχηματίζονται παράδοξες κοινοπραξίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το οδικό έργο του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, ύψους περίπου 360 εκατ. ευρώ, στο οποίο έχει υποβληθεί μία μόνο προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (με 75%) – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat.
Τα αναπάντητα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται καθώς δεν υπάρχουν εύλογες απαντήσεις.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αναλαμβάνει ουσιαστικά το έργο, γιατί χρειάζονταν την ΑΚΤΩΡ και την Intrakat;
Δεν μπορούσε μόνη να αναλάβει το έργο;
Ποια ειδική τεχνογνωσία προσφέρει η μία εταιρεία στην άλλη, σε οδικό έργο;

Και φυσικά παραμένει αναπάντητο ένα σκληρό ερώτημα:
εξυπηρετεί τοι δημόσιο συμφέρον, κάποιος διαγωνισμός με έναν υποψήφιο;
Κάθε μέρα που περνά, τεκμηριώνεται η αρχική μας αποκάλυψη ότι υλοποιείται κανονική διανομή έργων, με καθοδήγηση «υψηλού» επιτελείου επικεφαλής του οποίου βρίσκεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αναλαμβάνει την μερίδα του λέοντος και μοιράζει σε όλους αυτό που (νομίζει ότι) δικαιούνται.

Κι όλα αυτά με την απειλή πως όποιος δεν δεχθεί τη ρύθμιση θα τιμωρηθεί με αποκλεισμό από κάθε έργο.
Προφανώς δεν «συγχωρούνται» προσφυγές και άλλες πρωτοβουλίες εμπλοκής των διαγωνισμών ενώ σε αντάλλαγμα οι εκπτώσεις έχουν περιοριστεί σε συμβολικά μονοψήφια επίπεδα.
Μέσα στα ευτράπελα είναι ότι σε ένα μάλλον εύκολο οδικό έργο την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που δημοπρατήθηκε την περασμένη εβδομάδα, συνολικού ύψους 434 εκατ. ευρώ, αναδείχτηκαν μειοδότες η ΑΚΤΩΡ σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ και την Intrakat.
Ποια εμπειρία χρειάζονταν οι εταιρείες αυτές και συνέπτυξαν κοινοπραξία;
Άγνωστο.
Πάντως το 40% του έργου είναι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 35% ΑΚΤΩΡ και 25% η Intrakat.

Το καρτέλ προφανώς δεν λειτουργεί μόνον με συντονισμό των προσφορών αλλά και με αποφυγή συμμετοχής σε διαγωνισμούς.
Και όσο οι αρμόδιες εποπτικές αρχές αποφεύγουν να μπλέξουν με τα «δύσκολα», αυξάνεται ο κίνδυνος να ασχοληθούν οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες οπότε οι συνέπειες θα είναι βαριές για όλους.
Η «κατασκευαστική ηρεμία» που επιβλήθηκε από κάποιους για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα, μπορεί να ανατραπεί ηχηρά και να γίνει ένα μεγάλο σκάνδαλο διασπάθισης ευρωπαϊκών και εγχώριων πόρων, με επιπτώσεις στην ανάπτυξη της χώρας σε μια κρίσιμη στιγμή.
Μέχρι και πάγωμα κονδυλίων έχουν την δυνατότητα να επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες αν πειστούν ότι νοθεύονται οι συνθήκες ανταγωνισμού στα δημόσια έργα που χρηματοδοτούν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας