Κινεζική εταιρεία “απειλεί” τις Amazon-Apple στην κορυφή των “100 πολυτιμότερων brands”

533
Κινεζική εταιρεία

Η Amazon και η Apple παραμένουν στην κορυφή των πολυτιμότερων brands στον κόσμο, ωστόσο μία κινεζική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο τις πλησιάζει αργά και σταθερά.

Οι τεχνολογικοί κολοσσοί Amazon, Apple, Google και Microsoft ηγούνται της φετινής λίστας με τα “100 πολυτιμότερα brands” που κατάρτισε η Kantar BrandZ, μια εταιρεία που αναλύει την αξία των εμπορικών σημάτων, ωστόσο η κινεζική εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης και βιντεοπαιχνιδιών Tencent βρίσκεται πολύ κοντά, στην πέμπτη θέση.

Η Kantar BrandZ χρησιμοποιεί τη δική της φόρμουλα για να καταλήξει στην αξία μιας εταιρείας. Την αποκαλεί “ένα ολιστικό πορτρέτο της αξίας του brand: ένα πορτρέτο που ενσωματώνει τον τρόπο με τον οποίο η αγορά εκτιμά τα περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας – και τον τρόπο με τον οποίο το κάνουν οι απλοί άνθρωποι”.

Ενώ η αξία της Amazon αυξήθηκε κατά 64% φέτος και έφτασε τα 684 δισ. δολάρια, η Tencent αυξήθηκε κατά 60% και έφτασε τα 240 δισ. δολάρια. Η Tesla εκτοξεύτηκε επίσης κατά 275% πιάνοντας τα 43 δισεκατομμύρια δολάρια, και βρίσκεται στην 47η θέση της λίστας.

Περισσότερα από δώδεκα κινεζικά brands μπήκαν επίσης στη λίστα, συμπεριλαμβανομένων μερικών που υπερδιπλασίασαν την αξία τους τον τελευταίο χρόνο: η εταιρεία παραγωγής αλκοόλ Moutai βρέθηκε στην 11η θέση με 109 δισ. δολάρια, η εταιρεία διαδικτύου Meituan ανέβηκε στην 34η θέση με 52 δισ. δολάρια και η πλατφόρμα πώλησης αγροτικών προϊόντων Pinduoduo στην 81η θέση με 22 δισ. δολάρια.

Η TikTok, η οποία κατέλαβε την 45η θέση, αποτιμήθηκε στα 44 δισεκατομμύρια δολάρια.

“Τα κινεζικά brands προοδεύουν σταθερά και αργά”, δήλωσε στο Reuters ο Graham Staplehurst, διευθυντής παγκόσμιας στρατηγικής της Kantar BrandZ. “”Έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο, καθώς περισσότερες εταιρείες αξιοποιούν τις δικές τους τεχνολογικές εξελίξεις και αποδεικνύουν τις ικανότητές τους να ευθυγραμμίζονται με τις κυρίαρχες τάσεις που διαμορφώνονται στην Κίνα και στην παγκόσμια αγορά”.

Ωστόσο, οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες δεν ακολούθησαν την ίδια τάση ανάπτυξης. Τα ευρωπαϊκά brands αποτελούν μόλις το 8% των 100 κορυφαίων, σε σύγκριση με 20% πριν από μια δεκαετία. Η γαλλική εταιρεία πολυτελούς μόδας Louis Vuitton ήταν το πολυτιμότερο ευρωπαϊκό brand, καταλαμβάνοντας την 21η θέση στη λίστα. Η γερμανική εταιρεία λογισμικού SAP ήταν 26η, ενώ η βρετανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone βρέθηκε στην 60η θέση.

Τα αμερικανικά brands αποτέλεσαν την πλειονότητα των εταιρειών στη συγκεκριμένη λίστα, και συγκεκριμένα το 74%. Δεκατρία brands μπήκαν για πρώτη φορά στη λίστα, μεταξύ των οποίων η Zoom στην 52η θέση με 37 δισεκατομμύρια δολάρια και η Spotify στην 99η θέση με 19 δισεκατομμύρια δολάρια.

Και τα 100 brands της λίστας αποτιμήθηκαν συνολικά σε 7,1 τρισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση από τα 5 τρισ. δολάρια που ήταν πέρυσι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας