Η υπερφορολόγηση των καύσιμων «παγώνει» τα νοικοκυριά και αυξάνει την ύφεση

1813
κυβέρνηση

Ομιλία του Θανάση Πετράκου στην ημερίδα της Λαϊκής Ενότητας με θέμα: «Λαθρεμπόριο καυσίμων – Φορολογική πολιτική – Θέρμανση λαϊκών νοικοκυριών»

Πέμπτη 1 Δεκέμβρη 2016 6.30μμ Αίθουσα ΕΣΗΕΑ

«Πέθαναν από το μαγκάλι γιατί δεν είχαν λεφτά για πετρέλαιο» έλεγαν τα δημοσιεύματα την 1η Μαρτίου του 2013 για τους δυο αδικοχαμένους φοιτητές στη Λάρισα. Ο κ. Τσίπρας κατήγγειλε αμέσως τότε ,έντονα τη κυβέρνηση Σαμαρά –Βενιζέλου γιατί με τις μνημονιακές πολιτικές που εφάρμοζε είχε αυξήσει την ενεργειακή φτώχεια.

Στις 23 Νοεμβρίου 2016 τα δημοσιεύματα είχαν τίτλο

«Ασύλληπτη τραγωδία στη Λάρισα : Χωρίς ρεύμα το διαμέρισμα που τυλίχθηκε στις φλόγες τραυματίζοντας το 4χρονο παιδί! Ένα αναμμένο κερί να προκάλεσε την τραγωδία». Ο κ. Τσίπρας τώρα όμως που υποτίθεται ότι κυβερνάει ούτε είδε ούτε άκουσε τίποτα!!!.

Φυσικό επόμενο διότι ο κ. Τσίπρας μετά την υπογραφη του 3ου μνημονίου όχι μόνο συνεχίζει τις μνημονιακές πολιτικές αλλά αύξησε 24% τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και τον ΦΠΑ με συνέπεια την περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής φτώχειας .

Σήμερα σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ενεργειακή φτώχεια πλήττει περίπου το 36% των νοικοκυριών στην Ελλάδα. Η Πατρίδα μας  βρίσκεται στις πρώτες τρεις χώρες με τα πιο υψηλά ποσοστά ενεργειακής φτώχειας στην Ευρώπη, καθώς το 70% των νοικοκυριών αδυνατεί να διατηρήσει την κατοικία του ζεστή, το 50,7% καθυστερεί να αποπληρώσει οφειλές στους Οργανισμούς Κοινής Ωφελείας και το 29,5% ζει σε κατοικίες με ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης. Οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στην Ε.Ε. είναι 10,8%, 10% και 15,1%.!!!

Στην χώρα μας μετά την ένταξη στο ευρώ, υπάρχει μια πολύ σημαντική επιβάρυνση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε όλα τα καύσιμα αλλά και του ΦΠΑ (από 18% στο 24% ).

Είναι χαρακτηριστικό ότι:

1) Για την αμόλυβδη βενζίνη: Από ο 2001 έως την 1/1/2017 υπάρχει αύξηση 149%

2) Για το πετρέλαιο κίνησης: 41%

3) Για το πετρέλαιο θέρμανσης: 1635%!!!

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις όμως έγιναν μετά την υπαγωγή της χώρας μας στα μνημόνια. Ιδιαίτερα για το πετρέλαιο θέρμανσης σημειώθηκε μέσα σε 6 χρόνια αύξηση 1344%. !!!

Επίσης για το υγραέριο, στα μνημονιακά χρόνια από 1/7/2011 έως 1/1/2017 έχουμε αύξηση αύξηση 117%!!!.

Το 2016 και το 2017 με βάση το 3ο μνημόνιο έχουμε νέα αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στη βενζίνη, στο πετρέλαιο θέρμανσης ,κίνησης , αγροτικό αλλά και στο υγραέριο

Συγκεκριμένα έχουμε αυξήσεις 24% στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, 30% αύξηση στην τιμή του υγραερίου ,4,5% στην αμόλυβδη και 400% στο αγροτικό πετρέλαιο !!!.

Στην βενζίνη οι φόροι και τα τέλη αντιπροσωπεύουν το 66,7% της τελικής τιμής της και μόνο το 30,03% της τιμής εξαρτάται από τις διακυμάνσεις της διεθνούς τιμής του προϊόντος. Η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης στην ΕΕ των 28 και βρίσκεται στην 8η θέση με την ακριβότερη αμόλυβδη στον κόσμο. Η επιβάρυνση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη λόγω του συντελεστή ΦΠΑ 24% στη χώρα μας, όταν στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες της ΕΕ, οι συντελεστές ΦΠΑ κυμαίνονται σε ποσοστά πολύ χαμηλότερα έως πολύ χαμηλότερα από την Ελλάδα.

Τα έσοδα από τα καύσιμα έχουν μεγάλη σημασία για τα δημόσια έσοδα, καθώς μόνο από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα ενεργειακά προϊόντα η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει για το 2016 έσοδα 5,87 δισ. ευρώ ή περίπου το 13% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας.

Από τις αυξήσεις του ΕΦΚ στα καύσιμα η μνημονιακή κυβέρνηση Τσίπρα εκτιμούσε ότι θα εισπράξει 515 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα όμως με τις προβλέψεις υπάρχει απόκλιση 200 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο, λόγω της πτώσης στην κατανάλωση

. Η εμμονή δηλαδή στην υψηλή φορολογία βυθίζει την κατανάλωση και μαζί με αυτήν τα έσοδα του κράτους.

Τα στοιχεία για τις καταναλώσεις καυσίμων είναι αποκαλυπτικά για την κατάρρευση που έχει επέλθει στα χρόνια των μνημονίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από το 2010 έως το 2015, η κατανάλωση βενζίνης μειώθηκε κατά 31%. Η απώλεια αυτής της ποσότητας κοστίζει στον κρατικό Προϋπολογισμό (σε σημερινές τιμές) ένα ολόκληρο δισ. ευρώ.

Στο πετρέλαιο κίνησης δεν έχει καταγραφεί μείωση κατανάλωσης, καθώς η συγκεκριμένη αγορά στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό από το άνοιγμα της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη). Όμως η κυβέρνηση αυξάνει από 1/1/2017 τον ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης από 330 ευρώ/χιλιόλιτρο, στα 410 ευρώ/χιλιόλιτρο δηλαδή 24% . Η αύξηση αυτή θα πυροδοτήσει αλυσιδωτές ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα που παράγονται, διακινούνται και πωλούνται στη χώρα μας, δεδομένου ότι το πετρέλαιο κίνησης καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κόστους παραγωγής και λειτουργίας εκατοντάδων χιλιάδων Ελληνικών επιχειρήσεων.

Οι πρώτες επιπτώσεις θα γίνουν αντιληπτές στον τομέα των μεταφορών όπου τα κόστη θα εκτοξευτούν στα ύψη και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό θα αναγκαστούν να μετακυλήσουν τις απότομες ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης στα κόμιστρα, τα ναύλα ή τα εισιτήρια κατά περίπτωση.

Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πολλά εγχώριας παραγωγής βασικά είδη διατροφής και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης να ακριβύνουν τόσο πολύ ώστε να γίνουν απλησίαστα για τους καταναλωτές και οι Ελληνικές επιχειρήσεις που τα παράγουν να υποστούν απότομη μείωση του τζίρου τους και να οδηγηθούν σε υπερχρέωση, απολύσεις προσωπικού και αργότερα ακόμη και σε “λουκέτα”. Έτσι, το Δημόσιο αντί να αυξήσει τα φορολογικά του έσοδα μέσω της υπέρμετρης αύξησης του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης θα υποστεί απώλεια εσόδων από φόρους εισοδήματος και ΦΠΑ, την οποία θα προκαλέσουν η απότομη μείωση της κατανάλωσης και η συνακόλουθη συρρίκνωση των πωλήσεων χιλιάδων ελληνικών επιχειρήσεων.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στον πρωθυπουργό, για την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης.

Εκεί όμως που τα μνημόνια και οι μνημονιακές πολιτικές δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το κοινωνικά ανάλγητο πρόσωπο τους είναι η τρομακτική αύξηση του Ε.Φ.Κ. αλλά και του Φ.Π.Α. στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Τα δύο πρώτα μνημόνια με την τρομακτική αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα 21 €/χιλιόλιτρο στα 230 €, έχουν μετατρέψει το δικαίωμα στη θέρμανση σε είδος πολυτελείας για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά.

Ο κύριος Τσίπρας και η κυβέρνησή του, παρά τα όσα έλεγε όταν ήταν στην αντιπολίτευση, αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από 230 €/χιλιόλιτρο στα 280 €, καθώς και τον ΦΠΑ από 23% σε 24%.

Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με τη φοροκαταιγίδα, τη μείωση των μισθών και των συντάξεων και τον δραστικό περιορισμό του επιδόματος θέρμανσης, σαν συνέπεια του τρίτου μνημονίου, που υπέγραψε ο κύριος Τσίπρας, θα «παγώσει» ακόμα περισσότερες οικογένειες τη φετινή χρονιά, οι οποίες δεν θα μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς τις ανάγκες θέρμανσής τους. Επιπλέον, το επίδομα θέρμανσης έχει περιορισθεί από το 3ο μνημόνιο δραματικά και ως προς το ποσό που καταβάλλεται και ως προς τον αριθμό των δικαιούχων με βάση τις κυβερνητικές αποφάσεις.

 .Η κυβέρνηση και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει (όπως και πάρα πολλά άλλα) τις τροπολογίες που είχαν υπογράψει και με τις οποίες ζητούσαν να επανέλθει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο στο ύψος που ήταν πριν το πρώτο μνημόνιο, δηλαδή 21 €/χιλιόλιτρο και ο ΦΠΑ στο χαμηλό συντελεστή. Αυτό είναι το ελάχιστο το οποίο πρέπει να γίνει για να μπορέσουν το φετινό χειμώνα να ζεσταθούν τα νοικοκυριά και κυρίως τα 4 περίπου εκατομμύρια που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Η Λαϊκή Ενότητα τονίζει ότι το δικαίωμα στη θέρμανση πρέπει να το έχουν όλοι οι πολίτες, γι’ αυτό κανονικά δεν πρέπει να υπάρχει Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης. 

Η ΛΑΕ καλεί την κυβέρνηση τουλάχιστον να φέρει άμεσα στη Βουλή  και να ψηφίσει την τροπολογία που είχε υπογράψει και καταθέσει το 2014 σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και ο σημερινός πρωθυπουργός, με την οποία ζητούσαν να επανέλθει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 21 €/χιλιόλιτρο, ο ΦΠΑ στο χαμηλό συντελεστή και να μειωθεί δραστικά και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο, ώστε να μπορέσουν το φετινό χειμώνα εκατομμύρια πολίτες να  θερμανθούν.

Σημειώνω ότι ως συνέπεια των τρομακτικών αυτών αυξήσεων οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης έχουν καταρρεύσει .Είναι κατά 52% λιγότερες σε σχέση με το 2010. Η μείωση αναμένεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερη φέτος.

Αξίζει εδώ να υπενθυμίσω και να διαβάσω τις τροπολογίες που είχα συντάξει ως υπεύθυνος ενέργειας της Κ.Ο. του τότε ΣΥΡΙΖΑ και είχε συνυπογράψει ολόκληρη η Κ.Ο. του τότε αντιμνημονιακού ΣΥΡΙΖΑ το 2012 το 2013 και το 2014. (Παράρτημα)

«ΣΥΡΙΖΑ: Zητάει επαναφορά του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης στα €21 το χιλιόλιτρο» έλεγαν τότε τα Μ.Μ.Ε.

Τέλος το 3ο μνημόνιο το οποίο είναι φαρμακερό για τους αγρότες έφερε τρομακτική αύξηση του Ε.Φ.Κ. στο αγροτικό πετρέλαιο από 66 ευρώ /χίλια λίτρα το 2015 ,στα 200 ευρώ /χίλια λίτρα την 1η Οκτωβρίου 2016, και στα 330 ευρώ /χίλια λίτρα την 1/1/2017 . Δηλαδή αύξηση 400%!!! Είναι προφανές ότι οι φόροι επιτείνουν την ύφεση.

. Η αύξηση στο αγροτικό πετρέλαιο θα συμβάλλει στην κατακόρυφη αύξηση του κόστους παραγωγής και στη μείωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής γεωργίας γεγονός θα έχει ως αποτέλεσμα ένας ολόκληρος κλάδος που μπορεί να αποτελέσει πυλώνα για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας να οδηγηθεί σε μαρασμό με αποτέλεσμα να καθίσταται κάθε αγροτική δραστηριότητα απαγορευτική.

Ο αντίκτυπος της αύξησης του ΕΦΚ θα φανεί στις επιστροφές φόρου που θα λάβουν οι αγρότες το 2016.

Όταν θα έρθει η ώρα να εισπραχθούν από τους δικαιούχους τα ποσά της επιστροφής για τις καταναλώσεις που έκαναν το 2015. Τότε ο υπολογισμός θα γίνει µε βάση το νέο συντελεστή, γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές.

Σύμφωνα µε την ισχύουσα διαδικασία, κατά την αγορά του πετρελαίου κίνησης οι αγρότες καταβάλλουν κανονικά τον ΕΦΚ του 330 ευρώ /χιλιόλιτρο και, εκ των υστέρων, εισπράττουν ως επιστροφή φόρου τη διαφορά μεταξύ του ΕΦΚ του αγροτικού πετρελαίου και του ΕΦΚ του κανονικού πετρελαίου κίνησης.

Με το καθεστώς που ίσχυε ως σήμερα η επιστροφή που έπαιρναν οι παραγωγοί υπολογιζόταν µε τη διαφορά 330- 66 = 264 ευρώ.

Η επιστροφή για το 2015, ωστόσο, θα υπολογισθεί µε συντελεστή 330- 200= 130 ευρώ.

Πρακτικά δηλαδή ο συντελεστής μειώνεται κάτι παραπάνω από 50%, οπότε αντίστοιχη θα είναι και η μείωση στα ποσά που θα δουν να πιστώνονται το 2016 στους λογαριασμούς τους οι αγρότες για τις ίδιες εκτάσεις και τις ίδιες καταναλώσεις.

Η ΛΑ.Ε. απαιτεί και αγωνίζεται μαζί με τους αγρότες για να ακυρωθεί αυτή η τρομακτική αύξηση στο αγροτικό πετρέλαιο και να επανέλθει ο ΕΦΚ στα 66 ευρώ το χιλιόλιτρο.

Είναι αυταπόδεικτο λοιπόν για μια ακόμη φορά ότι πρέπει να ανατραπούν τα μνημόνια οι μνημονιακές πολιτικές και οι μνημονιακές κυβέρνησης αλλά και να φύγουμε από την ευρωζώνη , και για να ζεσταθεί ο λαός αλλά και να υπάρξει παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.

Ο Θανάσης Πετράκος είναι μέλος της Π.Γ. της ΛΑ.Ε. υπεύθυνος ενεργειακής πολιτικής και πρώην βουλευτής Μεσσηνίας

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Τροπολογία με την οποία ζητά την επαναφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης  στα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής».
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, «η ενέργεια αποτελεί αγαθό πρώτης ανάγκης και είναι απαραίτητο για τη θέρμανση, τον φωτισμό, τη συντήρηση και το μαγείρεμα των τροφίμων, την τροφοδοσία με ζεστό νερό και την εκτέλεση οικιακών εργασιών. Η πρόσβαση και η χρήση ενέργειας καθορίζουν ως εκ τούτου τη δυνατότητα των πολιτών να έχουν αξιοπρεπή διαβίωση
Το πετρέλαιο θέρμανσης είναι είδος πρώτης ανάγκης και επιβίωσης και επομένως δεν θα έπρεπε να επιβαρύνεται με κανένα φόρο (ειδικό φόρο, Φ.Π.Α.). Συνεπώς επιβάλλεται να υπάρξει κατάργηση όλων των φόρων.
Τα έσοδα που χάθηκαν από τον προϋπολογισμό λόγω της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης ήταν άνω των 237 εκατ. ευρώ. Συνολικά στο διάστημα Δεκεμβρίου 2012 – Ιουλίου 2013 η Κυβέρνηση χορήγησε για επίδομα θέρμανσης 82 εκατ. ευρώ. Η καθαρή αύξηση των κρατικών εσόδων ήταν μόλις 102 εκατ. ευρώ.
 
Ωστόσο η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 68,7% δηλαδή 257,39 εκατ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 82 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν ως επίδομα θέρμανσης. Αθροιστικά δημιουργήθηκε μια τρύπα ύψους 340 εκατ. ευρώ περίπου, από τα οποία, αφαιρώντας τα 102 εκατ. ευρώ της αύξησης στα έσοδα λόγω ΕΦΚ, προκύπτει ότι τα συνολικά έσοδα από το πετρέλαιο θέρμανσης μειώθηκαν κατά 237 εκατ. ευρώ.
Το απαράδεκτο και αναποτελεσματικό μέτρο της εξίσωσης των φόρων –με το πρόσχημα της αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου – οδήγησε τα νοικοκυριά στις πιο κρύες περιοχές της χώρας, στο να μειώσουν δραματικά την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα από τη μια μεριά οι πολίτες να στερούνται, εν μέσω χειμώνα, το αγαθό της θέρμανσης και από την άλλη το Δημόσιο να μην έχει όφελος από αύξηση των φορολογικών εσόδων. Όσο δε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου πετρελαιοειδών –όπως πάγια υποστηρίζουμε– απαιτείται η ύπαρξη αντίστοιχης πολιτικής βούλησης και όχι φορομπηχτικά μέτρα «εξόντωσης» των πολιτών.
Παράλληλα με την απώλεια εσόδων του ελληνικού δημοσίου και το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε, η οικολογική καταστροφή στο περιβάλλον είναι ανυπολόγιστη. Η λαθροϋλοτομία κατέστρεψε μεγάλες δασικές εκτάσεις και η ατμοσφαιρική μόλυνση στα αστικά κέντρα ήταν τεράστια, επειδή οι πολίτες προκειμένου να θερμανθούν έκαιγαν οποιοδήποτε καύσιμο υλικό.
 
Σε ότι αφορά στην κυβερνητική δικαιολογία που αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων αυτή καθίσταται αυτοκαταργούμενη εφόσον η κυβέρνηση προωθεί ήδη το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια και προτίθεται, όπως διαβεβαιώνει, να λάβει μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα ναυτιλίας και εξαγωγών.
 
Επειδή λοιπόν το μέτρο στην ουσία δεν προσέφερε κάτι στην εθνική οικονομία ή στην πάταξη του λαθρεμπορίου
 
καυσίμων, προτείνουμε την άμεση ακύρωση της εξίσωσης των ειδικών φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης και την επιστροφή –ως πρώτο βήμα στα πλαίσια της συνολικότερης εξέτασης του θέματος με σκοπό κανένα νοικοκυριό να μην στερείται το αγαθό της θέρμανσης αλλά και με γνώμονα την αύξηση των δημοσίων εσόδων – στο καθεστώς που ίσχυε τον Μάρτιο του 2011.
 
Συγκεκριμένα τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, στα επίπεδα του Μαρτίου 2011 , δηλαδή στα 21 € τα 1.000 λίτρα. Η εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού, για μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, είναι ανεπαρκής, διότι η αύξηση του ΕΦΚ από τον Μάρτιο του 2011 είναι 1471%. Συνεπώς η ανεπαρκέστατη μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, δεν λύνει το υπαρκτό πρόβλημα που αφορά την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης από όλες τις λαϊκές οικογένειες, διότι η τιμή του θα συνεχίζει να είναι απλησίαστη για την συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού που βιώνει τις μνημονιακές πολιτικές και του έχουν συρρικνώσει δραματικά το εισόδημα».

Η εξέλιξη των Συντελεστών Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα

Αμόλυβδη – 95. ΕΦΚ και ΦΠΑ- Ευρώ ανά 1.000 λίτρα

Έτος

ΕΦΚ

ΦΠΑ

ΣΥΝΟΛΟ

2001

296

18%

349,28

1.1.2006

313

19%

372,47

1.1.2009

359

19%

427.21

1.7.2009

410

19%

487,90

9.2.2010

530

21%

641,30

5.3.2010

610

21%

738,10

3.5.2010

670

21%

810,70

1.7.2010

670

23%

824,10

1.6.2016

670

24%

830,10

1.1.2017

700

24%

868,00

Πετρέλαιο κίνησης

Έτος

ΕΦΚ

ΦΠΑ

ΣYΝΟΛΟ

1.1.2006

260

19%

309,40

1.12007

276

19%

328,44

1.1.2008

293

19%

348,67

1.1.2009

302

19%

359,38

9.2.2010

352

21%

425,92

5.3.2010

382

21%

462,22

3.5.2010

412

21%

498,52

1/9/2012

330

23%

405,90

1.6.2016

330

24%

409,20

1.1.2017

410

24%

508,40

Πετρέλαιο θέρμανσης.

Έτος

ΕΦΚ

ΦΠΑ

ΣΥΝΟΛΟ

13.10.2002

18

18%

21,24

16.10.2003

21

18%

24,78

15.10.2008

21

19%

24,99

15.10.2010

21

23%

25,83

15.10.2011

60

23%

73,80

15.10.2012

330

23%

405,90

15.10.2013

230

23%

282,90

15.10.2016

280

24%

347,20

ΕΦΚ Υγραερίων (LPG)

Έτος

ΕΦΚ

ΦΠΑ

ΣΥΝΟΛΟ

1.7.2011

200

23%

246,00

8.11.2012

330

23%

405,90

1.6.2016

330

24%

409,20

1.1.2017

430

24%

533,20

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας