Η γυναίκα που χαμογέλασε απέναντι στον φασισμό

3250
φασισμό

Tην λένε Saffiyah Khan. Είναι γέννημα θρέμα του Μπέρμιγχαμ. Μέχρι πριν από λίγο ήταν παντελώς άγνωστη στο ευρύ κοινό. Όμως πλέον έχει αναδειχθεί σε ένα πρόσωπο σύμβολο ενάντια στον ρατσισμό και τον φασισμό.
Ο λόγος; Ήταν η μόνη που στάθηκε απέναντι από 20 ακροδεξιούς του EDL, στο Μπέρμιγχαμ, οι οποίοι είχαν περικυκλώσει και απειλούσαν μια περαστική μουσουλμάνα που φορούσε χιτζάμπ. Το ειρωνικό και συνάμα ατρόμητο χαμόγελό της απέναντι στην υστερία και τις απειλές των φασιστών καταγράφηκε από τον φωτογραφικό φακό.
Η Saffiyah Khan περνούσε τυχαία από το σημείο, όταν είδε το περιστατικό. Ένιωσε την ανάγκη να λάβει δράση. Στάθηκε μπροστά τους και ενώ την περικύκλωσαν, αυτή με το ένα χέρι στην τσέπη, τους κοίταξε κατάματα και τους χαμογέλασε ειρωνικά.
«Είμαι γέννημα θρέμμα του Μπέρμιγχαμ και το έκανα γιατί αυτό ήταν το σωστό». Δεν είμαι πολιτκή ακτιβίστρια, απλά έτυχε να είμαι με την παρέα μου εκεί γύρω, όταν είδα ότι μια μουσουλμάνα που φώναξε στους φασίστες είστε «ρατσιστές» περικυκλώθηκε από εκείνους. Ήταν απόλυτα τρομαγμένη και, επειδή η αστυνομία δεν έκανε, τίποτα αποφάσισα να πάω εγώ εκεί. Έτσι στράφηκαν προς εμένα. Ο Ian Crossland (αρχηγός του EDL) κούναγε το δάχτυλό του στο πρόσωπό μου. Δεν φοβήθηκα στο ελάχιστο. Μένω αρκετά ήρεμη σε αυτές τις καταστάσεις. Ήξερα ότι προσπαθούσε να με προκαλέσει, αλλά εγώ δεν θα το έκανα. Απλά έμεινα μπροστά του», είπε αργότερα στους δημοσιογράφους.
«Έχω χάσει την ανωνυμία μου, λόγω της εικόνας, αλλά συνολικά άξιζε τον κόπο. Αν και μάλλον πλέον με έχουν στοχοποιήσει, δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο πολλοί άνθρωποι θα ήταν τόσο υποστηρικτικοί, γι’ αυτό άξιζε τον κόπο», πρόσθεσε.




*Πηγή: tvxs.gr

3 Σχόλια

  1. Κατανοητό,να θελήσεις να στηρίξεις μια γυναίκα που δέχεται επίθεση βίας.Δεν έχω κατανόηση για εναγκαλισμούς με οπαδούς σκοταδιστικών αντιλήψεων.Μήπως σε λίγον καιρό θα στεκόμαστε ευλαβικά,να παρακολουθούμε γυναίκες,να τις τσακίζουν με το βούρδουλα μέσα στα τζαμιά; Και τι γίνετσι με τις περιτομές παιδιών; Γιατί αν ήταν ενήλικες,θα μπορούσε κανείς να δεχτεί,ότι έχουν το δικαίωμα,να κάνουν ό,τι γουστάρουν.Αλλά τα παιδιά δεν προστατεύονται από ακροτηριασμό,στη βαση του νόμου; Και αν η πολιτεία τα εξαιρεί σπό το δικαίωμα προστασίας που έχουν όλα τα υπόλοιπα παιδιά,είναι παράξενο,αυτά να στρέφονται αργότερα ενάντια στην πολιτεία κ την κοινωνία;

    • Ποιος ακριβώς είναι στην περίπτωσή μας ο «οπαδός σκοταδιστικών αντιλήψεων»;;; Η δύσμοιρη μουσουλμάνα που φορούσε χιτζάμπ και έπεσε θύμα επίθεσης από τους Άγγλους νεοναζί;;; Θεωρείτε ότι οι σκοταδιστικές αντιλήψεις συνδέονται μόνο με θρησκευτικές δοξασίες;;; Εμείς πάντως δεν το θεωρούμε διόλου απαραίτητο.
      Επιπλέον, δεν είναι όλος ο μουσουλμανικός κόσμος φτιαγμένος κατά το στερεότυπο που καλλιεργείται, εν πολλοίς, στη Δύση… Μπορεί το Ισλάμ να είναι γενικά μια συντηρητική θρησκεία, είναι όμως και μια θρησκεία ιδιαίτερα μετριοπαθής· ο τζιχαντισμός αποτελεί διαστρέβλωση του Ισλάμ και όχι την βασική του έκφραση. Αντίθετη προς αυτό είναι και η συντριπτική πλειονότητα του μουσουλμανικού ιερατείου και οι πρώτοι που καταδικάζουν αυτού του είδους τη βία είναι οι ίδιοι οι πιστοί μουσουλμάνοι. Ξέχωρα από αυτό, θύματα του τζιχαντισμού πέφτουν όχι μόνο αλλόθρησκοι με την κυριολεκτική έννοια, αλλά και μουσουλμάνοι, τους οποίους οι τζιχαντιστές θεωρούν εξίσου «απίστους» με τους πραγματικούς αλλόθρησκους. Πιθανότατα δε, οι μουσουλμάνοι-θύματα των τζιχαντιστών είναι περισσότεροι από όλους τους αλλόθρησκους αθροιστικά.
      Επίσης σας ενοχλούν οι περιτομές παιδιών… Θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε, ότι περιτομή, με βάση τα θρησκευτικά τους ειωθότα, πραγματοποιούν και οι Εβραίοι… Δεν βλέπουμε όμως να αναφέρεστε σε αυτούς… (Εν παρόδω, η περιτομή – κατά την κοινή αντίληψη μουσουλμάνων και Εβραίων – έχει χαρακτήρα και προληπτικής υγιεινής). Στον Χριστιανισμό βλέπουμε να βαπτίζονται παιδάκια, χωρίς ποτέ να ερωτηθούν… Μήπως να προστατεύονταν και αυτά από επιλογές, τις οποίες – πιθανόν – ως ενήλικες δεν θα έκαναν;
      Τέλος πάντων, το θέμα του άρθρου είχε να κάνει με την υποστήριξη μιας γυναίκας που δέχθηκε επίθεση βίας. Και μάλιστα από μια κοπέλα που, καίτοι μουσουλμάνα στο θρήσκευμα, από την εμφάνισή της και μόνο μπορεί να καταλάβει κανείς ότι είναι απολύτως «εκκοσμικευμένη». Εικόνα που επιμελώς «ξεχνούν» ή παραλείπουν να αναφέρουν την ύπαρξή της οι κάθε λογής ισλαμόφοβοι, επειδή ακριβώς τους βολεύει το αφήγημα περί «κακών μουσουλμάνων». Ας είμαστε περισσότερο προσεκτικοί και, κυρίως, ανεκτικοί με τη διαφορετικότητα των συνανθρώπων μας.

  2. Θέλω να ξεκαθαρίσω,οτι αναφέρθηκα στις περιτομές παιδιών γενικά κ αυτό περιλαμβάνει κ τους Εβραίους,όχι μόνο μουσουλμάνους.Μην ξεχνούμε ακόμα κ τις κλειτοριδεκτομές κοριτσιών,που συνηθίζονται στη Αφρική.Αν μια κοινωνία δεν επιτρέπει τον ακροτηριασμό ανηλίκων-κ αυτό για μένα είναι σωστό-πρέπει να ισχύει χωρίς εξαιρέσεις.Για το νηπιοβαφτισμό,διαφωνώ κάθετα,όπως κ για τη μονομερή κατήχηση.Τουλάχιστον όμως σ’ αυτή την περίπτωση δε συμβαίνει κάτι το ανεπανόρθωτο.Την υποστήριξη της γυναίκας κ εγώ την επιδοκίμασα.Και δεν αμφισβητώ το δικαίωμά της,να φορεί ό,τι θέλει.Είμαι όμως αντίθετη στο σκεπτικό,που επιβάλλει από το Κοράνι στις γυναίκες την κάλυψη του σώματος,για λόγους πειρασμού του αντρικού φύλου.Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ταλαιπορία κ καταπίεση.Μην ξεχνούμε,ότι κ στις αλλόθρησκες γυναίκες που επισκέπτονται χώρες του Ισλάμ επιβάλλεται η μαντίλα.Ειλικρινά δεν αναγνωρίζω σε κανένα το δικαίωμα,να μου πει,πώς θα ντυθώ,ούτε να μου επιβάλει,να μαντιλοδεθώ,επειδή έτσι του αρέσει.Έλλειψη ανεκτικότητας είναι ό,τι παραβιάζει τα προσωπικά κ τα ανθρώπινα δικαιώματα,που ισχύουν για όλους τους ανθρώπους κ πολιτισμούς.Τώρα σχετικά με το ζήτημα της περιτομής,εγώ δεν πιστεύω,πως είναι θέμα καθαριότητας.Απ’ αυτά που αναφέρονται στη Βίβλο,μοιάζει να έχει,να κάνει με την υπακοή κ την αφοσίωση στο Θεό.Ίσως κάποιος να ξέρει περισσότερα.Σε κάθε περίπτωση είναι ένας ακροτηριασμός κ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον μια ελεύθερη επιλογή κ όχι να επιβάλλεται σε παιδιά.Το ότι κάποτε κάποια πράμματα καθιερώθηκαν από κάποιους,δε σημαίνει,ότι εμείς πρέπει να τα δεχτούμε κ μάλιστα χωρίς να τα καταλαβαίνομε κ χωρίς να τα εξαιτάζομε.Με αυτά ελπίζω πάντως να έκανα την άποψή μου πιο ξεκάθαρη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας