Είναι εξοργιστική η υποκρισία και το απύθμενο το θράσος των πολιτικών (Κυβέρνησης, Αντιπολίτευσης), που επέλεξαν τις στάχτες και τα αποκαΐδια για να στήσουν ένα ακόμη θλιβερό κομματικό σόου.
Οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική, επανέφεραν στο προσκήνιο την ικανότητα και διαθεσιμότητα των μέσων αεροπυρόσβεσης, που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, αλλά και τις ευθύνες των εκάστοτε κυβερνώντων. Είναι γνωστό ότι, από το 2002 υπάρχει αίτημα του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) για την ανανέωση του «γερασμένου» στόλου των πυροσβεστικών αεροσκαφών, με την αγορά τουλάχιστον 4 καινούργιων αεροσκαφών. Επίσης το 2007, μετά τις φονικές πυρκαγιές σε Λακωνία, Μεσσηνία και Ηλεία, το ΓΕΑ επανήλθε με νέο αίτημα προς το ΚΥΣΕΑ και ζητούσε την αγορά 4 καινούργιων και 4 μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών. Και στις δύο περιπτώσεις (2002 Κυβέρνηση Κ. Σημίτη και το 2007 Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή) το αίτημα του ΥΠΕΘΑ δεν ικανοποιήθηκε για οικονομικούς λόγους. Αλλά τα τελευταία χρόνια, των μνημονιακών Κυβερνήσεων, λόγω δραστικών περικοπών και στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ με απαίτηση της ΤΡΟΪΚΑΣ, όχι μόνο δεν αποκτήθηκαν νέα πυροσβεστικά αεροσκάφη , αλλά περιορίστηκε ακόμη και η αγορά ανταλλακτικών!
Έτσι την κρίσιμη στιγμή στην καταστροφική πυρκαγιά στον Κάλαμο Αττικής (ήταν σε εξέλιξη και άλλες 19 εστίες σε διάφορες περιοχές της χώρας), η εικόνα από πλευράς διαθεσιμότητας πυροσβεστικών μέσων της Π.Α. ήταν η εξής:
Από τα παμπάλαια αεροσκάφη Canadair CL-215 υπάρχουν 11 αεροσκάφη. Από αυτά 3 είναι εκτός για συντήρηση και περιοδική επιθεώρηση, τα οποία δεν θα λάμβαναν μέρος στην τρέχουσα πυροσβεστική περίοδο. Απομένουν 8 CL-215 επιχειρησιακά, αλλά λόγω των συχνών βλαβών τα μισά παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος. Άρα η διαθεσιμότητα περιορίζεται σε μόνο 4 και αυτά υπό προϋποθέσεις, όπως για να απογειωθούν η θερμοκρασία εδάφους θα πρέπει να είναι μικρότερη των 38ο κελσίου. Επίσης χρειαζεται μεγάλο ηρωισμό από πλευράς των πιλότων να επιχειρούν με τα CL-215, που είναι απαρχαιώμενα, επικίνδυνα και ανασφαλή.
Από τα πιο σύγχρονα πυροσβεστικά Canadair τα CL-415 υπάρχουν 7 αεροσκάφη. Από αυτά το ένα είναι στην ΕΑΒ για επισκευή και 2 σε περιοδική επιθεώρηση, τα οποία δεν παίρνουν μέρος στην τρέχουσα πυροσβεστική περίοδο. Επομένως μόνο 4 CL-415 είναι διαθέσιμα για να καλύψουν ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο. Και από τα 21 PZL, είναι διαθέσιμα τα 18 στην καλύτερη περίπτωση.
Η από αέρος αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών και ο περιορισμός της καταστροφής του δασικού πλούτου της χώρας, οφείλεται κυρίως στις υπερπροσπάθειες, που φτάνουν και μέχρι τα όρια της αυτοθυσίας των πιλότων και των τεχνικών, των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σωστά τα λέτε κ. Καπούτση αλλά ΔΕΝ τους νοιάζει. Οι ζωές των πιλότων της ΠΑ που ρισκάρουν με απαρχαιωμένα CANADAIR και PZL (αυτά κι αν είναι αρχαία), φαίνεται πως κοστολογούνται “χαμηλά” από κυβερνώντες και “Θεσμούς”.