Σύμφωνα με στοιχεία της «Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ):
— Από την Πυροσβεστική Υπηρεσία της Ζακύνθου μετακινήθηκαν στο αεροδρόμιο της «Fraport» 9 μόνιμοι και 4 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης. Το δυναμικό που παρέμεινε ήταν 19 μόνιμοι και 26 πενταετείς, δηλαδή συνολικά 45 πυροσβέστες από 58 που ήταν πριν. Από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ελατίων μετακινήθηκε στο αεροδρόμιο ακόμα ένας μόνιμος πυροσβέστης.
— Από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αργοστολίου μετακινήθηκαν στο αεροδρόμιο συνολικά 13 πυροσβέστες. Από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ληξουρίου μετακινήθηκαν 6. Από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σάμης μετακινήθηκαν 4.
Να σημειώσουμε ότι η ίδια κατάσταση επικρατεί σε όλες τις περιοχές που η «Fraport» αγόρασε περιφερειακά αεροδρόμια. Συγκεκριμένα, έχουν αφαιρεθεί από τον επιχειρησιακό σχεδιασμό συνολικά 700 πυροσβέστες για να επανδρώσουν τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, τα 11 Πυροσβεστικά Κλιμάκια των ιδιωτικοποιημένων εθνικών οδικών αξόνων και το αεροδρόμιο των Σπάτων της «Χόχτιφ».
Αξίζει ακόμα να αναφέρουμε ότι οι πιέσεις της ΕΑΚΠ είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά λίγο η δύναμη σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, χωρίς ωστόσο να είναι ικανός ο αριθμός των πυροσβεστών να αντιμετωπίσουν σοβαρές καταστάσεις.
«Με αφορμή την εκδήλωση πυρκαγιάς στο νησί της Ζακύνθου, γίναμε αποδέκτες γεγονότων τα οποία μας δημιουργούν έντονο προβληματισμό για τα όσα επακολουθήσουν κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο σε βάρος των εργασιακών μας συνθηκών, προκειμένου να καλυφθούν οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, αυτές που υπήρχαν αλλά και αυτές που δημιουργήθηκαν για να λειτουργήσουν οι ΠΥ στα ιδιωτικά αεροδρόμια και τα ΠΚ στους ιδιωτικούς οδικούς άξονες.
Οπως πληροφορηθήκαμε:
– Κατά τη διάρκεια του προαναφερόμενου συμβάντος κηρύχτηκε επιφυλακή, κατά την οποία συνάδελφοι από την ΠΥ Α/Δ Ζακύνθου κλήθηκαν να στελεχώσουν πυροσβεστικά οχήματα που βρίσκονταν στις εγκαταστάσεις της ΠΥ Ζακύνθου, δίχως να έχουν προηγουμένως την παραμικρή εξοικείωση με τον συγκεκριμένο μηχανολογικό εξοπλισμό.
– Επειδή η υπηρεσία δεν διέθετε υπηρεσιακό όχημα για τη μεταφορά τους, γεγονός που αποτελεί υποχρέωσή της, το προσωπικό υποχρεώθηκε να μεταβεί από την ΠΥ Α/Δ προς την ΠΥ Ζακύνθου με ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς (ΙΧ). Δεν αρκεί δηλαδή το ξεσπίτωμα που έχουν υποστεί και την οικονομική εξόντωση που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας, καλούνται να ενισχύσουν και με αυτόν τον τρόπο την πυρασφάλεια της χώρας.
– Αρκετοί συνάδελφοι υποχρεώθηκαν σε υπέρβαση του χρόνου εργασίας και των ανθρώπινων ορίων τους, αφού εργάστηκαν συνεχόμενα από 30 ώρες έως και 50 ώρες περίπου, για το λόγο ότι μετά το πέρας της αποδέσμευσής τους από το συμβάν ορίζονταν σε υπηρεσία, χωρίς να τους δίνεται επαρκής χρόνος ξεκούρασης και αναπλήρωσης δυνάμεων, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλειά τους.