Mέρος της επικοινωνιακής στρατηγικής της Εldorado/Ελληνικός Χρυσός – δηλαδή της προσπάθειάς της εταιρείας να καθαρίσει τη δημόσια εικόνα της, τη βρωμισμένη από τις αποκαλύψεις για σκάνδαλα, φοροαποφυγή και περιβαλλοντική καταστροφή στη Χαλκιδική – είναι το να μαζεύει βραβεία. Διάφορα βραβεία και πιστοποιήσεις «ποιότητας», από διάφορους αμφιβόλου κύρους «οργανισμούς» και κριτικές επιτροπές, που κρίνουν αποκλειστικά βάσει του φακέλου υποψηφιότητας δηλαδή των ισχυρισμών της ίδιας της ενδιαφερόμενης να βραβευτεί εταιρείας. Ως παρένθεση, δεδομένου του μικρού σχετικά μεγέθους της ελληνικής οικονομίας, έχει ενδιαφέρον το πόσοι «οργανισμοί» έχουν συσταθεί τα τελευταία χρόνια ώστε οι επιφανείς επιχειρηματίες της χώρας μας και οι εν Ελλάδι θυγατρικές των πολυεθνικών να ανταλλάσσουν μεταξύ τους βραβεία. Τα έχουν ανάγκη φαίνεται, η κάθε εταιρεία για τους δικούς της λόγους.
Σήμερα διαβάζουμε οτι η «Ελληνικός» Χρυσός έβαλε τρεις νέες διακρίσεις στη συλλογή της από τα Responsible Business Awards, για την «εταιρική κοινωνική της υπευθυνότητα». Για το πόσο καλή και υπεύθυνη εταιρεία είναι η Ελληνικός Χρυσός σπεύδουν να μας πληροφορήσουν οι μεγάλες εφημερίδες και οι «επώνυμοι» δημοσιογραφικοί ιστότοποι, όπως η Καθημερινή, το Πρώτο Θέμα, ο Ελεύθερος Τύπος, η Zούγκλα, Newsbeast, Newsit, Reporter, Marketnews, Voria κλπ. Δηλαδή όλοι οι δημοσιογραφικοί «οργανισμοί» που, όπως και οι «οργανισμοί» που απλόχερα βραβεύουν την εταιρεία, δεν είδαν και δεν άκουσαν τίποτα για τις βεβαιωμένες από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος παραβάσεις των περιβαλλοντικών νόμων από την «υπεύθυνη» Ελληνικός Χρυσός», που οδήγησαν σε ρύπανση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Αυτοί που δεν θεώρησαν είδηση τη σκανδαλώδη ακύρωση των προστίμων από τη «Δικαιοσύνη», αλλά μόνο την άσκηση έφεσης από το Υπουργείο την οποία παρουσίασαν ως «συνέχιση του πολέμου» κατά της αγνής και άσπιλης εταιρείας. Δεν άκουσαν τον CEO της Ελληνικός Χρυσός να ομολογεί οτι φοροαποφεύγουν ούτε είδαν το όνομα της μητρικής Eldorado στα Paradise Papers, δεν έμαθαν για την απάτη της ακαριαίας τήξης τίποτα περισσότερο από όσα περιλαμβάνονται στα δελτία τύπου της εταιρείας, δεν άκουσαν για αρσενικό και κινδύνους στην υγεία, δεν… δεν… δεν. Γενικώς, δεν. “Δημοσιογραφία θα πει να δημοσιεύεις όσα ενοχλούν τους άλλους και δεν θέλουν να μαθευτούν. Όλα τα άλλα είναι δημόσιες σχέσεις”. H πλειονότητα του δημοσιογραφικού κόσμου της χώρας κάνει απλά δημόσιες σχέσεις.
Πόση αξία (και αξιοπιστία) έχουν αυτές οι βραβεύσεις; Όση και ένα Νόμπελ Ειρήνης στον Χένρυ Κίσινγκερ; Παρεμπιπτόντως, μεταξύ των πολυβραβευμένων στην Ελλάδα εταιρειών βρίσκεται και η Novartis. Στο «σπορ» της συλλογής διακρίσεων, την έχει σκίσει την Hellas Gold. Ναι, η γνωστή Novartis, του ομώνυμου σκανδάλου που συζητείται σήμερα στην Ελληνική Βουλή. Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά εννέα (9) από αυτά τα Responsible Business Awards έλαβε μόνο το 2016 η πασίγνωστη πλέον φαρμακευτική εταιρεία. Θα πρέπει να αισθάνονται τυχεροί οι διοργανωτές που η φετινή τελετή απονομής έγινε αφού έσκασε το σκάνδαλο. Ποιος ξέρει πόσα βραβεία θα μάζευε φέτος.
Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι οτι το σκάνδαλο Novartis δεν αφορά μόνο τη Novartis ούτε μόνο τον κλάδο του φαρμάκου. Πολλοί οι «πεφτοσυννεφάκηδες» με την αποκάλυψη οτι μεγάλη πολυεθνική λάδωνε πολιτικούς, υπουργούς, εκδότες και δημοσιογράφους για να γίνεται η δουλειά της… Λες και η Novartis είναι ο μόνος «χορηγός» στην πιάτσα, πολιτικοί και δημοσιογράφοι πρώτη φορά τα ξαναματαπαίρνουν από επιχειρηματίες και εμείς ζούμε σε όμορφο κόσμο, ηθικό, αγγελικά πλασμένο.
* Η εικόνα στην αρχή της ανάρτησης είναι από εδώ.
Το μιμίδιο είναι έμπνευση της Επιτροπής Αγώνα Θεσσαλονίκης ενάντια στην εξόρυξη χρυσού.
**Πηγή: antigoldgr.org