Διεκδικούν το μέλλον της επιχείρησης και την δουλειά τους.
Αποφασισμένοι να συναντηθούν με τον υπουργό Οικονομίας, Ευκλείδη Τσακαλώτο, και με τον αναπληρωτή υπουργό Άμυνας, Δημήτρη Βίτσα, δηλώνουν οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), η οποία βρίσκεται σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Ήδη, έχει ήδη αποσταλεί αίτημα για συνάντηση προς τους δύο υπουργούς, ενώ οι εργαζόμενοι είναι έτοιμοι να κάνουν την μαζική και αγωνιστική «κάθοδό» τους στην Αθήνα, την Πέμπτη 31 Αυγούστου και την Παρασκευή 1η Σεπτέμβρη και δηλώνουν ότι θα κατασκηνώσουν στα υπουργεία μέχρι να γίνουν δεκτοί.
Σημειώνεται ότι στις 28 Αυγούστου 2017 εξέπνευσε η καταληκτική ημερομηνία του δεύτερου διαγωνισμού για την πώληση της ΕΛΒΟ. Σύμφωνα με τον εκκαθαριστή της εταιρείας, δεν κατατέθηκαν φάκελοι προσφοράς από υποψήφιους επενδυτές και κατά συνέπεια και ο δεύτερος διαγωνισμός για το ξεπούλημα του εργοστασίου σε ιδιώτες κηρύσσεται άγονος.
Το ζητούμενο πλέον είναι το τι μέλλει γενέσθαι και για την ΕΛΒΟ αλλά και για τους 336 εναπομείναντες εργαζόμενους της.
Μέχρι σήμερα το μόνο σαφές πλάνο από την μεριά της κυβέρνησης και του ειδικού εκκαθαριστή που έχει γνωστοποιηθεί, είναι η επιμονή στο ξεπούλημα της ΕΛΒΟ “αντί πινακίου φακής”, με αποτέλεσμα να υπάρχει διάχυτη η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα στους κόλπους των εργαζόμενων για τις θέσεις εργασίας και το μέλλον τους.
Το προσωπικό που έχει μείνει στην ΕΛΒΟ ανέρχεται σε 336 άτομα και περίπου 50 άτομα βρίσκονται προ των πυλών της συνταξιοδότησης. Αρκετοί από αυτούς έπρεπε να είχαν βγει στη σύνταξη, ωστόσο, η εταιρεία δεν τους καταβάλει την αποζημίωση απόλυσης που δικαιούνται, με αποτέλεσμα να τους κρατά «ομήρους».
Η ΕΛΒΟ, η στρατηγικής σημασίας αυτή επιχείρηση για την αμυντική δυνατότητα της χώρας, αφού απαξιώθηκε απ’ όλο το φάσμα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οδηγήθηκε στον ειδικό εκκαθαριστή και σήμερα προσπαθούν να την χαρίσουν σε κερδοσκοπικά συμφέροντα, στην τιμή των 10 εκατομμυρίων ευρώ, όσο δηλαδή είναι η τιμή ενός μόνο τανκ, που δεν καλύπτει ούτε την κοστολογημένη αξία των ανταλλακτικών της, η οποία ανέρχεται στα 13 εκατομμύρια ευρώ, πόσο μάλλον τα 270 στρέμματα γης, τα 62 στρέμματα των κτισμάτων και τις δυνατότητές της όχι μόνο για παραγωγή αμυντικών οχημάτων αλλά και πυροσβεστικών, συγκοινωνίας, βαγονιών τραίνου κλπ.
Η πώληση της ΕΛΒΟ, σε συνδυασμό με την πώληση του αερολιμένα Θεσσαλονίκης στη Γερμανική Fraport, του ΟΛΘ σε Γερμανικά, Γαλλικά, Κινεζικά, Τουρκικά οικονομικά συμφέροντα και στον κύριο Σαββίδη και την προετοιμαζόμενη πώληση της ΕΥΑΘ σε Γαλλικά μάλλον συμφέροντα, είναι σαν να πωλείται σε ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα η ίδια η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της.
Η ΕΛΒΟ, όμως, αφού ανασυγκροτηθεί και εκσυγχρονιστεί, και το σύνολο της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας θα πρέπει να παραμείνει υπό δημόσια ιδιοκτησία και έλεγχο. Με ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό, που να υπηρετεί όχι μόνο τις αμυντικές ανάγκες της χώρας αλλά και την παραγωγική ανασυγκρότηση της, καθώς και την προώθηση μιας νέας πραγματικά πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ισότιμων και αμοιβαία επωφελών διεθνών οικονομικών σχέσεων, μακριά από τις επιλογές μετατροπής της χώρας μας από το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο σε ευρωατλαντικό οικόπεδο.