Δεν πρέπει να περάσει το έγκλημα κατά του δημοσίου πανεπιστήμιου

551
Δεν πρέπει να περάσει το έγκλημα

“ Ήταν μη γίνει η αρχή δεν αντιστρέφεται τώρα
Κι ήταν γεμάτη η πλατεία απ’ άκρη σ’ άκρη στη χώρα
Το ψιθυρίζαν που λες οι φοιτητές στις σχολές”

Δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και οι καθηγητές τους την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, έδωσαν ηχηρή  απάντηση στην κυβέρνηση της μειοψηφίας που ελέω του καλπονοθευτικού εκλογικού νόμου έχει πλειοψηφία στο κοινοβούλιο. Είπαν  δυνατά ότι δεν θα επιτρέψουν να γυρίσουμε στα χρόνια της Χούντας  με  Σπουδαστικό της Ασφάλειας στα Πανεπιστήμια , ούτε να καταστραφεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να κλείσουν οι περισσότερες σχολές στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια για να βρουν πελάτες οι φίλοι της κυβέρνησης που έχουν τα ιδιωτικά κολέγια .

«Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας», ήταν  το κεντρικό σύνθημα των μαζικών κινητοποιήσεων Φοιτητές, καθηγητές δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μαθητές, αλλά και πρυτάνεις τάσσονται κατά της αστυνομίας πανεπιστημίων, αλλά και του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, του νέου πειθαρχικού δίκαιου, που προβλέπει μέχρι και διαγραφή χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των διοικήσεων των ΑΕΙ, και του «φακελώματος» των φοιτητών.

Δεν είναι μόνο  όσοι κατέβηκαν στους δρόμους και τις πλατείες αντίθετοι στο νομοσχέδιο- έκτρωμα του Μητσοτάκη , ούτε μόνο τα κόμματα της αντιπολίτευσης ,ούτε μόνο οι πρυτάνεις και οι Σύλλογοι των Διδασκόντων στα Πανεπιστήμια  .Αντίθετοι είναι   και οι πρώην υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας (Σουφλιάς, Μάνος, Σπηλιωτόπουλος) και ο πρώην βουλευτής της παράταξης και πρώην πρύτανης της Νομικής (Φορτσάκης ). Όπως αντίθετη είναι και η Ανεξάρτητη  Αρχή Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων αλλά και η Ομοσπονδία των Αστυνομικών η ΠΟΑΣΥ!!!

Όμως παρά την καθολική αντίθεση, η κυβέρνηση της Ν.Δ.  εισαγάγει την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου στην  Ολομέλεια της Βουλής το αντιδραστικότατο  και ακραία ταξικό νομοσχέδιο της.

Οι λόγοι προφανείς : 1. Ταξικοί :Αφού μείωσε χρηματοδότηση στα Πανεπιστήμια  κατά 13%   στοχεύει : α)  Να μειώσει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε 20-30.000  μαθητές με σκοπό να δώσει «πελατεία» στα  αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια στα οποία η κυβέρνηση με προηγούμενο νομοσχέδιο  χορήγησε επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων τους με αυτά των πανεπιστημίων, παρότι σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις τα κολέγια καταλαμβάνουν θέσεις και βέβαια η εισαγωγή σε αυτά δεν προϋποθέτει κάποια βάση εισαγωγής, αλλά να διαθέτει λεφτά για δίδακτρα ο υποψήφιος .

Δηλαδή σύμφωνα με τις αποφάσεις της «κυβέρνησης των αρίστων», το πτυχίο του ΕΚΠΑ το οποίο κατατάσσεται  49ο στην Ευρώπη   εξομοιώνεται με το πτυχίο του Athens School of Management  το οποίο είναι 2.980ο στην Ευρώπη και 22.2720 στον κόσμο.!!!

β) Να προκαλέσει μαρασμό    στα περιφερειακά ΑΕΙ , πυροδοτώντας νέο γύρο κλεισιμάτων και συγχωνεύσεων .

γ)   Να μειώσει  τον  αριθμό  των παιδιών από λαϊκές οικογένειες να γίνουν επιστήμονες. Ήδη απροκάλυπτα το κάνει σε αυτό το νομοσχέδιο  αφού κόβεται η δυνατότητα  και των ελάχιστων αποφοίτων  από τα νυκτερινά λύκεια  οι οποίοι ήθελαν να σπουδάσουν .  

δ) Να οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων.

  1. Να μειώσει τις δημοκρατικές ελευθερίες της νεολαίας και του λαού μας:

Η κυβέρνηση αξιοποιεί την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω του κορονοϊού και επιχειρεί να επιβάλει ένα αυταρχικό  μοντέλο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος . Ψηφίζει νόμους για να περιορίσει τις δημοκρατικές ελευθερίες και τα  δικαιώματα. Ελπίζει ότι οι πολίτες επειδή είναι φοβισμένοι, εξουθενωμένοι και απελπισμένοι εξαιτίας της πανδημίας και της οικονομικής αβεβαιότητας   δεν θα αντιδράσουν.

Γνωρίζει πολύ καλά ότι το  νέο μνημόνιο που ετοιμάζονται να μας «φορτώσουν»  μετά τη λήξη της πανδημίας θα είναι πάρα πολύ σκληρό συνεπώς πρέπει να έχει  περιορίσει τις δημοκρατικές ελευθερίες και τα δικαιώματα για να μην κινδυνεύσει το σύστημα και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές των Βρυξελών . Ήδη η Λαγκάρντ μας προϊδέασε  λέγοντας  «Δεν τίθεται θέμα διαγραφής του Δημόσιου χρέους που αυξήθηκε από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού»!!!

Για αυτό δεν κάνει πίσω στο νομοσχέδιο παρά την καθολική αντίθεση,  διότι γνωρίζει  πολύ καλά τη σημασία και το ρόλο του φοιτητικού κινήματος στη διαμόρφωση των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων παγκόσμια και στη χώρα μας . Για αυτό με το νέο πειθαρχικό δίκαιο επιχειρεί  να μπει η πανεπιστημιακή ζωή υπό αστυνομική επιτήρηση .   Ο στόχος είναι ένας η πειθάρχηση της φοιτητικής νεολαίας αφού θα  απειλείται με σειρά κυρώσεων ακόμη και διαγραφή από τα Πανεπιστήμια .

Γνωρίζει πολύ καλά η άρχουσα τάξη ότι ο Λένιν είχε δίκιο όταν έλεγε ότι «οι φοιτητές αποτελούν  το πιο ευαίσθητο τμήμα της διανόησης… και αντανακλούν  και εκφράζουν , κατά τον πιο συνειδητό, τον πιο αποφασιστικό και τον πιο ακριβή τρόπο, την εξέλιξη των ταξικών συμφερόντων και των πολιτικών ομάδων που υπάρχουν μέσα σε ολόκληρη την κοινωνία».

Να γιατί   θέλει η κυβέρνηση   να καθυποτάξει το φοιτητικό κίνημα. Γιατί  είναι  εν  δυνάμει το πιο  ριζοσπαστικό, το πιο κινηματικό, και το πιο ανατρεπτικό τμήμα της κοινωνίας  και κυρίως  σαν νέοι  έχουν το όραμα  και τραγουδούν:

«Το σάπιο κόσμο θα δεις, θα τον αλλάξουμε εμείς
Θα τον αλλάξουμε εμείς»
 Για αυτό δεν ακούει τους πανεπιστημιακούς  καθηγητές που σε κοινή συνέντευξη τύπου είπαν:

«Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κέντρα ανομίας, δεν χρειάζονται αστυνομία και πειθάρχηση αλλά υποδομές προσωπικό και φοιτητική μέριμνα».

Και τόνισαν ότι  διαπιστώνουν πως οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης:

«* Αντί για την αναγκαία ενίσχυση των ΑΕΙ με ακαδημαϊκό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό καθώς και με προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, τα πανεπιστήμια «ενισχύονται» με 1000 νέες προσλήψεις αστυνομικών.

* Αντί για τη στοχευμένη ενίσχυση των διδακτικών και εργαστηριακών υποδομών και της φοιτητικής μέριμνας, που οι ελλείψεις τους αναδείχθηκαν με δραματικό τρόπο λόγω της πανδημίας, δεκάδες εκατομμύρια διατίθενται για κάμερες και συστήματα παρακολούθησης και αστυνομικού τύπου ελέγχου της ακαδημαϊκής ζωής.

* Ο καθορισμός ανώτατης διάρκειας φοίτησης δεν έχει καμία σχέση με την ουσιαστική αντιμετώπιση των αιτιών που οδηγούν σε καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών. Αντί για ειδικά μέτρα ενίσχυσης των φοιτητών και των οικογενειών τους στην προσπάθειά τους να ολοκληρώνουν έγκαιρα τις σπουδές τους ανακοινώνονται οριζόντια μέτρα διαγραφών.

* Αντί για τη θωράκιση του κύρους και της αξίας των τίτλων σπουδών των δημοσίων ΑΕΙ και της σύνδεσής τους με τις εργασιακές προοπτικές των αποφοίτων αυτοί υποβαθμίζονται και στην πράξη ισοτιμούνται με των κάθε λογής ιδιωτικών κολεγίων.

Τα Πανεπιστήμια δεν έχουν ανάγκη σωμάτων καταστολής. Έχουν ανάγκη από νέες θέσεις μόνιμου διδακτικού, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού, προσωπικού φύλαξης και καθαριότητας, ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των υποδομών για φοιτητική μέριμνα, διδασκαλία και έρευνα. Το ν/σ/ της κυβέρνησης δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση και οι προβλέψεις τους υποβαθμίζουν τη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας και θίγουν καίρια τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα όσο και δημοκρατικές ελευθερίες της νεολαίας και του λαού μας

 

Για   όλους αυτούς τους λόγους έχουμε υποχρέωση όλοι να φωνάξουμε δυνατά  με τα λόγια του Θανάση Καμπαγιάνη που είπε «Το λέμε δυνατά: Είμαστε με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές! Είμαστε με τα νιάτα και τους δασκάλους τους, που ζητάνε δημόσια δωρεάν παιδεία και όχι αστυνομία στα Πανεπιστήμια. Δεν θα τους αφήσουμε μόνους και μόνες απέναντι σε μια επικίνδυνη κυβέρνηση, που διασπείρει τον ιό και την αστυνομοκρατία».

 

Ο Θανάσης  Πετράκος είναι Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου και πρώην βουλευτής Μεσσηνίας

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας