Αποζημίωση ύψους 27 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα καταβληθεί στην Fraport Greece, μέχρι το τέλος του χρόνου. Το συγκεκριμένο ποσό επιδίκασε στη Γερμανική πολυεθνική ως αποζημίωση η Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, μετά από διαμάχη που είχε με το ελληνικό δημόσιο.
Μάλιστα αρχικά η Fraport ζητούσε 60 εκατομμύρια αλλά όπως φαίνεται τελικά …συμβιβάστηκε. Γιατί όμως θα πληρώσουμε τη Γερμανική εταιρεία; Γιατί όπως ισχυρίζονται τα αφεντικά της, όταν παρέλαβαν το 2017, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ήταν σε χειρότερη κατάσταση από εκείνη στην οποία βρίσκονταν το 2014, όταν η Fraport κηρύχθηκε ανάδοχος στο διαγωνισμό για την παραχώρηση τους!
Μιλώντας σε συνάντηση με δημοσιογράφους, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ, προκλητικά και επιδιώκοντας να δικαιολογήσει τις απαράδεκτες απαιτήσεις τις εταιρείες, ισχυρίστηκε πως η Fraport χρειάστηκε να ξοδέψει 3 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για να βελτιώσει τις τουαλέτες!!! Ο ίδιος επίσης υποστήριξε πως πολλά πυροσβεστικά οχήματα στα αεροδρόμια δεν λειτουργούσαν!
Οι Γερμανοί λοιπόν ζητούν 27 εκατομμύρια αποζημίωση γιατί …έφτιαξαν τις τουαλέτες και επειδή κάποια από τα πυροσβεστικά οχήματα δεν λειτουργούσαν. Βέβαια ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport απέκρυψε ότι το ελληνικό δημόσιο απέστειλε νέα πυροσβεστικά οχήματα και πυροσβέστες για να καλύψει τις ανάγκες των αεροδρομίων που ελέγχει η Fraport αφήνοντας την ίδια ώρα πέρσι το καλοκαίρι, ολόκληρες περιοχές της χώρας με ελλειπή μέσα πυρόσβεσης!
Αυτά όμως είναι «ψιλά γράμματα» για τους Γερμανούς που ζητούν 27 εκατομμύρια για καζανάκια, λεκάνες και νιπτήρες! Όσα φυσικά από αυτά χρειάστηκε να αλλάξουν. Η Fraport πατά, πάνω στην αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, ισχυριζόμενη ότι η αποζημίωση προβλέπεται μέσα σε αυτή!
Το ελληνικό δημόσιο από την πλευρά του προσέφυγε στη διαιτησία αμφισβητώντας το δικαίωμα της Fraport να ζητήσει αποζημίωση, όμως σύμφωνα με πληροφορίες είναι έτοιμο να …αποδεχτεί με την καταβολή των 27 εκατομμυρίων! Η διαδικασία της διαιτησίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους.
Πρόκειται για σκανδαλώδη διαδικασία που φανερώνει ότι το ξεπούλημα των αεροδρομίων – φιλέτων έγινε με αποικιοκρατικούς όρους. Το δημόσιο είναι έτοιμο να πληρώσει τις παράλογες απαιτήσεις της Fraport, αλλά δεν τόλμησε να αμφισβητήσει το τίμημα της παραχώρησης των αεροδρομίων για 40 χρόνια, αφήνοντας «ανέπαφο» στο ποσό των 1,2 δις ευρώ που συμφωνήθηκε το 2014, παρότι τα αεροδρόμια δόθηκαν το 2017, με την κατάσταση της ελληνική οικονομίας να είναι καλύτερη και τις τουριστικές αφίξεις να σημειώνουν το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο.
Αλλά είπαμε οι …«Γερμανοί είναι φίλοι μας» και ενόψει των διαπραγματεύσεων για την δήθεν …«έξοδο» από τα μνημόνια δεν πρέπει να «κακοκαρδίσουμε» τη Γερμανική πολυεθνική.
Η εταιρεία που σήμερα αξιώνει από τον ελληνικό λαό αποζημίωση έχει αρχίσει ήδη να καταγράφει τεράστια κέρδη! Τα λειτουργικά κέρδη της για τη χρήση εννέα μηνών του 2017 των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων ήταν 117,4 εκατ. ευρώ!
Για το 2018 οι εκτιμήσεις για τα κέρδη κυμαίνονται σε ποσό της τάξεως των 130 με 135 εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 27 εκατομμύρια για τα …καζανάκια.
Κατά τα άλλα στις 14 Ιουνίου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα ψηφίσει μέτρα για να κόψει στις συντάξεις των απόμαχων της δουλειάς από 1 Γενάρη του 2019…
Πηγή: imerodromos.gr