Σοβαρά ερωτήματα για την κυβερνητική απόφαση, ενώ τα κρούσματα έχουν αλματώδη άνοδο
Στο 85% η πληρότητα από 65%
Την Πέμπτη ο υπουργός Τουρισμού είχε δηλώσει ότι η επιτροπή λοιμωξιολόγων δεν επέτρεπε αυτή την ενέργεια
Ως κωμικοτραγικές μπορούν να ερμηνευθούν οι τελευταίες κυβερνητικές κινήσεις, καθώς η προσήλωση στο όλο και μεγαλύτερο άνοιγμα του τουρισμού δημιουργεί σημαντικά ερωτήματα, στη σκιά, πάντα, της επέλασης της πανδημίας.
Σήμερα δόθηκε στη δημοσιότητα το ΦΕΚ που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Εργασίας, Πολιτισμού, Υποδομών και Ναυτιλίας, με το οποίο ανακοινώνεται η αύξηση της πληρότητας στα πλοία, η οποία τίθεται σε εφαρμογή άμεσα. Το ΦΕΚ, το οποίο δεν υπογράφει ο υπουργός Τουρισμού, προβλέπει αύξηση του πρωτοκόλλου επιβατών στα πλοία στο 80% από το 60% και στο 85% από 65% για τα πλοία που διαθέτουν καμπίνες.
Ο Θεοχάρης μιλούσε για «όχι» από τους λοιμωξιολόγους
Εκείνο που προκαλεί εντύπωση, πάντως, είναι το γεγονός ότι μόλις πριν από τρεις ημέρες, στις 30 Ιουλίου, ο Χάρης Θεοχάρης δήλωνε μέσω του ΑΝΤ1 ότι το όριο στα πλοία δεν πρόκειται να αυξηθεί, καθώς η επιτροπή λοιμωξιολόγων είναι αρκετά αυστηρή σε αυτό το θέμα.
«Πριν από 10 ημέρες η επιτροπή απέρριψε το αίτημα για αύξηση της πληρότητας των πλοίων. Έχουν φτάσει στα όριά τους οι ακτοπλοϊκές, όμως η Επιτροπή είναι αυστηρή. Επειδή σιγά σιγά υπάρχει κίνηση προς τα νησιά, έχουμε καταλήξει να έχουμε “μαύρη αγορά” για τα εισιτήρια, παίρνουν τηλέφωνα δεν βρίσκω εισιτήριο για το αυτοκίνητό μου. Έχουν φτάσει στα όρια τους οι εταιρείες. Μου λένε οι ακτοπλοϊκές ότι δεν έχουν εισιτήρια να πουλήσουν πια. Η επιτροπή και εμείς ακολουθούμε αυτό που λέει η επιτροπή είναι αυστηρή. Δεν θα αυξηθεί η πληρότητα μέχρι νεοτέρας» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο υπουργός Τουρισμού.
Ως δια μαγείας, όμως, την επόμενη ημέρα, καθώς το ΦΕΚ φέρει ημερομηνία 31 Ιουλίου, η κυβέρνηση αποφάσισε σημαντική αύξηση στην πληρότητα των πλοίων και, μάλιστα, την ώρα που παρατηρείται αλματώδης άνοδος των κρουσμάτων, ενώ έχουν ανακοινωθεί έκτακτα περιοριστικά μέτρα πανελλαδικής εμβέλειας.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις εξελίξεις είναι, φυσικά, αρκετά: Οι αυστηρές, κατά τον κ. Θεοχάρη, συστάσεις της επιτροπής έχουν γίνει κατανοητές από την κυβέρνηση ή πήγαν… μεγάλο περίπατο; Ο υπουργός Τουρισμού είναι ενήμερος και σύμφωνος με μια απόφαση για την οποία είχε προαναγγείλει τα αντίθετα; Άλλαξε, μήπως, δραματικά κάτι μέσα σε ένα 24ωρο και η επιτροπή λοιμωξιολόγων «μαλάκωσε»;
Οι σημερινές ανακοινώσεις
Ανάμεσα σε άλλα το ΦΕΚ για την αύξηση στην πληρότητα των πλοίων περιλαμβάνει τα ακόλουθα
- Στο 80% από το 60%, που ήταν έως σήμερα, αυξάνεται το πρωτόκολλο των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας και στο 85% από το 65% στα πλοία που διαθέτουν καμπίνες.
- Διατηρείται η τήρηση ελάχιστης απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτό.
- Στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα άτομα εφόσον είναι συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους.
- Αναφορικά με τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα που το πρωτόκολλο επιβατών ήταν στο 50% μπορεί να αυξηθεί στο 80%, μόνο εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
- Με μέριμνα του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων καταρτίζεται σχέδιο κάλυψης των καθισμάτων αεροπορικού τύπου για κάθε πλοίο. Οι επιβάτες, οι πλοίαρχοι και τα μέλη του πληρώματος υποχρεούνται, πριν από την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και κατά την αποβίβαση των επιβατών, να συμμορφώνονται προς τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων κορονοϊού στα επιβατηγά και επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
- Για κάθε παράβαση των διατάξεων καθώς και των μέτρων επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, κατά περίπτωση: α) στους επιβάτες, τους ναυτικούς πράκτορες και τα μέλη του πληρώματος διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ και β) στον πλοιοκτήτη, τον διαχειριστή, τους πλοιάρχους και τους φορείς κυβερνητικής πιστοποίησης διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ.
- Ρητή εντολή προς όλα τα λιμεναρχεία της χώρας να διεξάγουν πρόσθετους ελέγχους στην ακτοπλοΐα, τόσο κατά την επιβίβαση και αποβίβαση, όσο και πάνω στα πλοία. Στην περίπτωση που θα διαπιστώνονται παραβάσεις των μέτρων προστασίας για τον κορονοϊό, θα επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα.
Το ΦΕΚ για την αύξηση πληρότητας.