Αίσχος! Εισπρακτική επιμένει να πιέζει ηλικιωμένο που νοσηλεύεται με κορονοϊό

868
Εισπρακτική επιμένει να πιέζει ηλικιωμένο

Κάθε όριο έχουν ξεπεράσει οι εισπρακτικές εταιρείες που, ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο με την πανδημία να πολιορκεί τη χώρα και πολλές οικογένειες να ζουν το δικό τους δράμα, δεν διστάζουν να καλούν επιτακτικά ακόμη και ασθενείς με covid-19 που δίνουν μάχη για τη ζωή τους στα νοσοκομεία.

Οι εκκλήσεις ενίοτε και απειλές που έχουν εκτοξευθεί από τους αρμόδιους κατά των εισπρακτικών εταιρειών για τη συμπεριφορά τους σε οφειλέτες, φαίνεται ότι πέφτουν στο κενό, αφού όπως αποδεικνύεται καθημερινά δεν έχουν κανένα φραγμό στο αριθμό των τηλεφωνημάτων, στις ώρες που ενοχλούν, στους χώρους που καλούν καταπατώντας όλους τους κανόνες που έχουν τεθεί για τη λειτουργία τους.

Συνεχείς κλήσεις σε 70χρονο ασθενή κορονοϊού

Ένα τέτοιο περιστατικό συνέβη σε 70χρονο άνδρα, ο οποίος νοσηλεύεται τις τελευταίες μέρες στο νοσοκομείο με κορονοϊό.

O ασθενής εξήγησε στην εισπρακτική ότι νοσεί με κοροναϊό και νοσηλεύεται, παρακαλώντας να μην τον ενοχλούν. Ωστόσο, οι κλήσεις συνεχίζονται με τον δικηγόρο του 70χρονου να προαναγγέλλει μέσω του MEGA ότι θα κινηθεί νομικά το επόμενο διάστημα.

«Δίνει τη μάχη για τη ζωή του και, μολονότι έχει στείλει μήνυμα ότι νοσηλεύεται, συνεχίζει να δέχεται τηλεφωνήματα από εισπρακτική» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Αδάμος.

Οπως λέει, ο 70χρονος ασθενής αναμένεται να κινηθεί νομικά εναντίον της εισπρακτικής μόλις καταφέρει να ξεπεράσει αυτή τη μεγάλη περιπέτεια με την υγεία του.

Το μήνυμα Γεωργιάδη

Σημειώνεται πως, προ ημερών, μήνυμα στις εισπρακτικές εταιρείες να συμπεριφέρονται με «αξιοπρέπεια και σεβασμό στις τηλεφωνικές επικοινωνίες τους με οφειλέτες» έστειλε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας πως σε αντίθετες συμπεριφορές προβλέπονται πολύ αυστηρές ποινές που ήδη έχουν επιβληθεί τους τελευταίους μήνες.

Ο κ. Γεωργιάδης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Νάντιας Γιαννακοπούλου, ανέφερε πως «υπάρχει σύσταση και οι διαχειριστικές εταιρείες και οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες όταν οι οφειλέτες δηλώνουν αδυναμία αποπληρωμής, να τους προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις πληρωμών με προγράμματα μειωμένης δόσης, ακόμα και κάτω από το 50%, ακόμα και κάτω από το 60%, ακόμα και κάτω από το 70% της δόσης για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, έτσι ώστε να προλάβουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία της οικονομίας και μετά να μπορέσει να ξαναμπεί ο ρυθμός πληρωμής στο κανονικό επίπεδο που ήταν πριν από την πανδημία».

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι πέρυσι τον Μάρτιο, όταν ξεκίνησε η πανδημία, υπήρξε παρέμβαση της κυβέρνησης και υπήρξε ένα μορατόριουμ για τη διαδικασία εισπράξεως οφειλών. Αυτό τηρήθηκε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, όταν πανευρωπαϊκά, με απόφαση των ευρωπαϊκών εποπτικών τραπεζικών αρχών απαγορεύθηκε το μορατόριουμ και πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν δύναται καμία κυβέρνηση νομοθετικά να παρέμβει για να το δημιουργήσει.

Οι εισπρακτικές εταιρείες, συνεπώς ανέφερε ο υπουργός, νομίμως τηλεφωνούν, αλλά οφείλουν να τηρούν με αυστηρό τρόπο το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει ήδη από τον νόμο του 2009, δηλαδή, να τηλεφωνούν μία φορά την ημέρα, να τηλεφωνούν μόνο σε εργάσιμες ώρες και ημέρες και όχι το Σαββατοκύριακο, να μην τηλεφωνούν στο χώρο εργασίας, να μην τηλεφωνούν σε συγγενικά πρόσωπα κ.ο.κ. «Δεν μπορούν να ενοχλήσουν οφειλέτη εάν δεν περάσουν δέκα μέρες από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή. Η όχληση αυτή να γίνεται με αξιοπρέπεια και σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Καθώς και είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στον άνθρωπο που θα επικαλεσθεί αδυναμία πληρωμής, λόγω πανδημίας, χαμηλότερη δόση. Σε αντίθετες περιπτώσεις, οι οφειλέτες μπορούν να καταγγέλλουν αντίθετες συμπεριφορές εταιρειών στο 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και θα επιβάλλεται αμέσως πρόστιμο».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας