Την έναρξη έρευνας εις βάρος της Amazon προανήγγειλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., διερευνώντας τον τρόπο χρήσης των προσωπικών δεδομένων της πελατών της.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν θα εξετάσει κατά πόσο ο αμερικανικός «κολοσσός» παρέχει δεδομένα των πελατών της στις εμπορικές εταιρείες, με τις οποίες συνεργάζεται, προκειμένου οι τελευταίες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
«Η υπόθεση βρίσκεται σε πολύ πρόωρο στάδιο και ακόμη δεν έχει ξεκινήσει επίσημη έρευνα», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η έρευνα των ευρωπαϊκών αρχών έρχεται σε μία περίοδο, κατά την οποία η Amazon αντιμετωπίζει ολοένα και περισσότερες πιέσεις από τις κατά τόπους εποπτικές αρχές.
Σημειώνεται ότι οι Βρυξέλλες δύνανται να επιβάλλουν πρόστιμα, ύψους έως και το 10% του ετήσιου τζίρου κάθε εταιρείας.
Τους προηγούμενες μήνες, η Επιτροπή ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου-ρεκόρ, ύψους 5 δισ. δολαρίων, εναντίον της Google, λόγω κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά των «μηχανών αναζήτησης».
Έχει επίσης, ξεκινήσει «εις βάθος έρευνα» και εναντίον της Apple, για την εξαγορά της μουσικής εφαρμογής Shazam.