Μεταξύ άλλων, η εγκύκλιος δίνει τη δυνατότητα να εκδοθούν χιλιάδες συντάξεις που εκκρεμούν από την δημοσίευση του Ν.4387/2016, δηλ. από 13 Μαΐου 2016, θέτει νέους κανόνες θεμελίωσης με ορισμένα «παράθυρα» για χαμηλότερα όρια ηλικίας κυρίως για όλους όσοι είχαν ΙΚΑ και συνέχισαν την ασφάλιση στον ΟΑΕΕ (μητέρες ανηλίκων), προβλέπει τη χρήση του χρόνου παράλληλης ασφάλισης κατά την επιλογή του ασφαλισμένου, ώστε να κρατήσει το χρόνο και τις εισφορές που τον συμφέρουν, ενώ καταργεί το δικαίωμα αποποίησης του χρόνου διαδοχικής ασφάλισης που υπήρχε στην «παλιά διαδοχική» του Ν.3232/2004 και διευκόλυνε τους ασφαλισμένους στο να θεμελιώσουν νωρίτερα το δικαίωμα συνταξιοδότησης, αν το τελευταίο τους Ταμείο ήταν ΙΚΑ, Δημόσιο ή και ΔΕΚΟ.
Υπάρχει όμως μια σημαντική παράμετρος που αναμένεται να οδηγήσει σε μεγάλο τσεκούρι στις νέες συντάξεις που θα εκδίδονται τα επόμενα έτη, γιατί η λογική της νέας εγκυκλίου είναι ότι ο χρόνος αντιμετωπίζεται ενιαία και συνεπώς ο υπολογισμός γίνεται όχι με τμηματική συμμετοχή εκάστου φορέα με βάση τις συντάξιμες αποδοχές και το χρόνο ασφάλισης, αλλά με βάση τις αποδοχές ή τα εισοδήματα από το έτος 2002 μέχρι και την ημερομηνία συνταξιοδότησης για το σύνολο του χρόνου. Η μεγάλη παγίδα κρύβεται αφενός στο γεγονός ότι, προϊόντος του χρόνου, ο μέσος όρος των αποδοχών-εισοδημάτων θα μειώνεται λόγω της καταβαράθρωσης των μισθών-εισοδημάτων (κυρίως από το 2008 και εφεξής) και αφετέρου στο ότι το “μεγάλο τσεκούρι” θα έρχεται λόγω των μειωμένων ποσοστών αναπλήρωσης που προβλέπει ο νόμος 4387/2016»,