Τα ρωσικά σούπερ μάρκετ εισβάλουν εντός των ημερών στην Ελληνική αγορά

1249
Τα ρωσικά σούπερ μάρκετ

Εγκαίνια ετοιμάζουν τα νέα σούπερ μάρκετ MERE στην Ελληνική αγορά

Ταμπέλα στην Ελλάδα ανεβάζουν οι Ρώσοι με τα νέα σούπερ μάρκετ Mere και όπως φαίνεται μέσα στις επόμενες μέρες έρχονται εγκαίνια σε αρκετά καταστήματα. Η «πρεμιέρα» των ρωσικών εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Μere στην ελληνική αγορά αναμένεται τις επόμενες μέρες στη Λάρισα και θα ακολουθήσουν τα σούπερ μάρκετ σε Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά.

Η «εισβολή» των Ρώσων στην ελληνική αγορά αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προφανώς φέρνει αλλαγές και νέα δεδομένα στο κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ήταν το 2008 της γερμανικής Aldi, η οποία δραστηριοποιείται επίσης στον χώρο του hard discount και δύο χρόνια αργότερα έκλεισε τα 38 καταστήματά της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά.

Σε κάθε περίπτωση με τα εγκαίνια να πλησιάζουν η αγορά περιμένει να απαντηθεί το βασικό ερώτημα, που είναι πώς θα υποδεχθούν τη ρωσική αλυσίδα οι Έλληνες καταναλωτές.

Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πριν ένα μήνα περίπου έκανε λόγο για νέο κύκλο εξαγορών και συγχωνεύσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Όπως εξηγεί «το λιανεμπόριο είναι δυναμικό. Καθώς αλλάζουν οι νοοτροπίες και οι καταναλωτικές συμπεριφορές με τις εξαγορές, τις συνέργειες και την κοινή στρατηγική επιτυγχάνονται σημαντικοί στόχοι» και εκφράζει τη βεβαιότητά του ότι θα υπάρξουν νέες εξαγορές στον κλάδο. Προσθέτει χαρακτηριστικά: «γνωρίζουμε ότι υφιστάμενες ελληνικές αλυσίδες αυτό το διάστημα διερευνούν την πιθανότητα εξαγοράς μικρότερων τοπικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην ευρύτερη περιφέρεια της χώρας».

Σχολιάζοντας την έλευση της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ MERE στην ελληνική αγορά ο κ. Μαχαίρας επισημαίνει ότι υπάρχει χώρος για μια αλυσίδα καθαρά discount στην ελληνική αγορά και διευκρινίζει: «Υπάρχει χώρος για μια αλυσίδα καθαρά discount ως έχει σήμερα η ελληνική αγορά. Αν όμως οι παίκτες του λιανεμπορίου τροφίμων αποφασίσουν λόγω ανταγωνιστικότητας να κατεβάσουν τις σταθερές τιμές, όχι τις προσφορές, τότε θα αρχίσει να εκλείπει αυτή η ευκαιρία. Σήμερα ο τζίρος που κάνει το οργανωμένο λιανεμπόριο, περίπου το 45% με 46%, έρχεται από προωθητικές ενέργειες, άρα είμαστε ακόμα στο θέμα της τιμής δεν έχει έρθει το θέμα της διαχείρισης της αξίας στο προσκήνιο». Επίσης προσθέτει αναφερόμενος στην αλυσίδα MERE: «Δεν ξέρω ποια είναι η κοινή τους στρατηγική. Περιμένουμε να δούμε όταν ανοίξουν τα καταστήματα αν θα καταφέρουν να κερδίσουν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό».

Σημειώνεται πως η αλυσίδα SVETOFOR (η οποία στην Ευρώπη αναπτύσσει το σήμα ΜERE) λειτουργεί συνολικά 1.800 καταστήματα στη Ρωσία, διαθέτει καταστήματα σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα. Εκτός από την Ελλάδα επεκτείνεται και σε Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο. Δραστηριοποιείται στον χώρο του hard discount, σχεδόν στο σύνολό της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και «υπόσχεται» τιμές έως και 40% κάτω από τον ανταγωνισμό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας