Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ

συριζα
  • Όλα στον Βωμό της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου!
  • Εκδηλώσεις – φόρουμ και ναυτιλιακά συνέδρια με σκοπό την εξαπάτηση της κοινής γνώμης και της ελληνικής κοινωνίας!!
  • Απόλυτη συμπόρευση και ταύτιση κυβέρνησης – αξιωματικής αντιπολίτευσης στην διατήρηση και ενίσχυση της εφοπλιστικής ασυδοσίας!!!
  • Έως πότε θα συγκαλύπτεται το σαθρό και αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας;
  • Έως πότε θα νομιμοποιείται η φοροαποφυγή, η εισφοροαποφυγή, η σκανδαλώδης μαύρη χαμηλόμισθη και ανασφάλιστη εργασία;
  • Επιτακτική ανάγκη η δημιουργία κινήματος για να τερματιστεί το καθεστώς της φοροασυλίας και της επιχειρηματικής ασυδοσίας του παρασιτικού και τυχοδιωκτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.
  • Κανιβαλική επίθεση φοροληστείας στα εισοδήματα των εργαζομένων και των μικρομεσαίων στρωμάτων ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δίνει μάχη με το εφοπλιστικό κεφάλαιο στα ευρωπαϊκά όργανα να μην αμφισβητηθεί η θεσμοθετημένη φοροασυλία τους!!!!!

Πυκνώνουν και διευρύνονται οι πρωτοβουλίες και οι εκδηλώσεις οι οποίες σχεδιάζονται, οργανώνονται αλλά και επιχορηγούνται από τα θεσμικά όργανα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στις οποίες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο οι ίδιοι με σκοπό στην συνέχεια τα φιλικά και ελεγχόμενα από αυτούς ΜΜΕ να περάσουν τα μηνύματα, τους στόχους και τις επιδιώξεις τους στην κοινή γνώμη και την ελληνική κοινωνία.

Έτσι μετά την πρόσφατη εκδήλωση των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΕΕΕ, στο πλαίσιο της προβολής των εφοπλιστικών θέσεων και αξιώσεων πραγματοποιήθηκε ναυτιλιακό συνέδριο που οργάνωσε οικονομική εφημερίδα η οποία προβάλει με προκλητική μονομέρεια σταθερά και με συνέπεια τις εφοπλιστικές και επιχειρηματικές θέσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Παίρνοντας υπόψη τις θέσεις των προσώπων και των φορέων που συνδιοργανώνουν και αποτελούν τους χορηγούς αυτών των φόρουμ εύκολα μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο επενδύει στην παραπληροφόρηση και στην εξαπάτηση της κοινής γνώμης και στην αγιοποίηση της επιχειρηματικής δράσης του με σκοπό να διαμορφώσει αντιλήψεις και ερείσματα σε κοινωνικά και λαϊκά στρώματα!!!

Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια χιλιοπαιγμένη κακόγουστη θεατρική παράσταση στην οποία είναι πρωταγωνιστές τα πολιτικά κόμματα εξουσίας, οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κεφαλαίου αλλά και φίλιες δυνάμεις των ΜΜΕ που με το αζημίωτο έχουν αναλάβει εργολαβικά να αναπαράγουν την πιο ακραία εφοπλιστική προπαγάνδα.

Αυτά τα ΜΜΕ που έχουν αναλάβει να προβάλουν την αγιοποιημένη εικόνα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, είναι αυτά τα ίδια που έχουν εξοστρακίσει κάθε διαφορετική άποψη η οποία εκφράζεται κυρίως από την ΠΕΝΕΝ στον χώρο της Ναυτιλίας και της Ναυτεργασίας και η οποία με μια συνομωσία σιωπής εξαφανίζεται από τις στήλες αυτών των ΜΜΕ.

Το γνωστό μοτίβο πάνω στο οποίο οικοδομείται η αγιοποίηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου συνίσταται στα εξής που διαχρονικά έως και σήμερα επαναλαμβάνονται από τους ίδιους, το πολιτικό τους προσωπικό και τα ελεγχόμενα ΜΜΕ.

Η ναυτιλία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο…… Η στήριξη και η διεύρυνση της επιχειρηματικής τους δράσης πρέπει να γίνει εθνική υπόθεση, οι στόχοι, οι επιδιώξεις και τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα και αυτά αποτελούν εθνικούς στόχους, όποιος δεν συμμερίζεται τις θέσεις και απόψεις τους και αντιπαλεύει την επιχειρηματική τους ασυδοσία και τα θεσμοθετημένα προνόμιά τους μάλλον υπηρετεί τα συμφέροντα των ανταγωνιστών τους, είναι λαϊκιστής, διακατέχεται από πολιτικές και συνδικαλιστικές αγκυλώσεις, είναι άσχετος και πάντως οπωσδήποτε γραφικός και περιθωριακός!!!

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πρόσωπα που εμφανίζονται να πρωταγωνιστούν στους συλλογικούς φορείς των εφοπλιστών και οι οποίοι διεκδικούν τον δημόσιο λόγο επί παντός επιστητού στην ναυτιλία, η συντριπτική πλειοψηφία έχουν το 90% του στόλου τους σε σημαίες ευκολίας, έχουν ελάχιστους έλληνες Ναυτικούς στα πλοία τους, κατά τα λοιπά όμως βγαίνουν μπροστά με πρωτοβουλίες, επαφές, συναντήσεις και δηλώσεις ότι κόπτονται για την απασχόληση νέων ελλήνων Ναυτικών….

Τις επόμενες ημέρες αλλά και στην ημερίδα που διοργανώνει η ΠΕΝΕΝ θα έχουμε την ευκαιρία να δώσουμε στην δημοσιότητα μια πρώτη λίστα 15-20 τέτοιων εφοπλιστών προκειμένου να αποδείξουμε το βάσιμο και αξιόπιστο των ισχυρισμών μας!

Στην φετινή σύναξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου που έγινε υπό την αιγίδα και του ΥΕΝ (άραγε η οργάνωση αυτής της εκδήλωσης είχε και έξοδα που επιβαρύνθηκε το ελληνικό δημόσιο ή απλά χρησιμοποιήθηκε το ΥΕΝ ως κράχτης στην εφοπλιστική εκδήλωση;) για πολλοστή φορά προβλήθηκε το δήθεν επιχειρηματικό δαιμόνιο των ελλήνων εφοπλιστών, ο πρωταγωνιστικός τους ρόλος στην διεθνή ναυτιλία, η πρωτοκαθεδρία τους στην ευρωπαϊκή ναυτιλία, η ανάγκη συμπόρευσης και συγκρότησης εθνικού μετώπου για την υπεράσπιση του ναυτιλιακού θαύματος αλλά και του θεσμικού πλαισίου που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο πάνω στον οποίο στηρίζεται η συνεχής ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας….

Επίσης άλλα θέματα που τέθηκαν ήταν οι εξελίξεις στην διεθνή ναυλαγορά, οι σχέσεις του εφοπλισμού με το τραπεζικό σύστημα, οι συζητήσεις με την επιτροπή ανταγωνισμού της ευρωπαϊκής επιτροπής για αθέμιτες πρακτικές των ελλήνων εφοπλιστών από το ελληνικό κράτος, η αντιμετώπιση των μέτρων για την ρύπανση από την ναυτιλία και βεβαίως – βεβαίως η πρωτοβουλία τους για την απασχόληση ελλήνων ναυτικών….. Όχι, αυτήν την φορά ο Πρόεδρος της ΕΕΕ δεν ανέφερε ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας στους άνεργους νέους της χώρας μας…..

Έχει ενδιαφέρον να καταθέσουμε μια σειρά εκτιμήσεις και διαπιστώσεις που αφορούν τις στοχεύσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου για το επόμενο χρονικό διάστημα όπως αυτές προκύπτουν από τις επίσημες τοποθετήσεις και δηλώσεις τους αλλά και τον ρόλο των πολιτικών δυνάμεων που συμπορεύονται μαζί τους στην επιχειρηματική τους ασυδοσία.

Κεντρικός προσανατολισμός και στόχος στην παρούσα συγκυρία η απόκρουση με την βοήθεια της κυβέρνησης στα όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής (επιτροπή ανταγωνισμού ) κάθε προσπάθειας επιβολής μέτρων ενάντια στην σκανδαλώδη φοροασυλία που απολαμβάνουν από το ελληνικό κράτος. Πάνω από 58 είναι οι καταγεγραμμένες φοροαπαλλαγές τους!!! Η συνδρομή και η στήριξη της «αριστερής» κυβέρνησης στην επίτευξη αυτού του σκοπού αποδεικνύεται καθοριστική εάν αποδεχθούμε τον ισχυρισμό του εκπροσώπου της ΕΕΕ για απόλυτη αισιοδοξία «στο αποτέλεσμα του εποικοδομητικού διαλόγου που είχαμε τους τελευταίους μήνες θα είναι και συνακόλουθο με το θεμελιώδες ευρωπαϊκό εγχείρημα της διαχείρησης της ανταγωνιστικότητας της κοινοτικής ναυτιλίας, το 50% της οποίας εκπροσωπεί η ελληνόκτητη».

Μάλιστα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πολιτικό επιχείρημα του εφοπλισμού το οποίο είναι: η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της άπω ανατολής και τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς.

Με άλλα λόγια ναι στις αθέμιτες πρακτικές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης από κάθε χώρα ξεχωριστά αφού κοινός σκοπός μας πρέπει να είναι ο ανταγωνισμός της Κίνας και άλλων χωρών της άπω ανατολής!

Άραγε σε αυτό το «σχέδιο» είναι η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης στα ευρωπαϊκά όργανα προκειμένου να διατηρηθεί αλώβητο το καθεστώς των εφοπλιστικών προνομίων;

  • Το δεύτερο στοιχείο το οποίο χρησιμοποιεί η εφοπλιστική προπαγάνδα είναι ότι η ναυτιλία είναι εθνικό κεφάλαιο και συνδέει με γνήσιους δεσμούς τον εφοπλισμό με την χώρα. Πρόκειται για ασύστολο ψεύδος για εικονική πραγματικότητα η οποία ουδεμία σχέση έχει με την αλήθεια!

  • Το εφοπλιστικό κεφάλαιο με τις 58 φοροαπαλλαγές που έχει θεσμοθετήσει το ελληνικό κράτος και το πολιτικό προσωπικό που υπηρετεί τα συμφέροντά τους, η συμβολή τους στα φορολογικά έσοδα της χώρας με την φορολογία επί του τονάζ (κοχ) ανέρχεται σε 15 με 17 εκατομμύρια ετησίως όταν η αντίστοιχη φορολογία των Ναυτικών ξεπερνάει τα 55 εκατομμύρια ευρώ ετησίως!! (παρακάμπτουμε στον υπολογισμό αυτόν την εθελούσια συμμετοχή η οποία λήγει τον επόμενο χρόνο).

  • Η συμμετοχή στην δαπάνη της κοινωνικής ασφάλισης ανέρχεται στο 10-12% (ποντοπόρος ναυτιλία) του συνόλου των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων!

  • Η απασχόληση στα780 πλοία ελληνικής σημαίας στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν ως θέσεις εργασίας περίπου 4000 έλληνες ναυτικούς(!!) ενώ το σύνολο των απασχολούμενων ανέρχεται σε δεκάδες χιλιάδες χαμηλόμισθους και ανασφάλιστους ναυτικούς των τρίτων χωρών!

  • Οι θέσεις εργασίας στον χερσαίο χώρο στις εταιρίες που διέπεται η λειτουργία τους με το άρθρο 27/75 είναι περίπου στις 10.000!!!

Αυτή η παραπάνω πραγματική εικόνα αποδεικνύει τον μύθο που έχουν δημιουργήσει οι εφοπλιστές και τα πολιτικά τσιράκια τους για να εξαπατούν και να παραπλανούν τις λαϊκές και κοινωνικές μάζες τροφοδοτώντας με στημένες έρευνες και μελέτες κάνοντας λόγο για 250.000 θέσεις εργασίας που συνδέονται με την ποντοπόρο ναυτιλία.

Ενδεικτικό της υποτιθέμενης σχέσης και του δεσμού του ελληνικού εφοπλισμού με την χώρα, την εθνική οικονομία και με την κοινωνία είναι αρκετό να σημειώσουμε ότι τις τελευταίες δεκαετίες δεν έχουν κατασκευάσει ούτε ένα πλοίο τους στα ελληνικά ναυπηγεία ενώ πλοία τους που επισκευάζονται, μετασκευάζονται και εκτελούν εργασίες οποιασδήποτε μορφής στην επισκευαστική ζώνη του Περάματος είναι είδος υπό εξαφάνιση…..

Σχετικά με τον άλλο μύθο για το Ναυτιλιακό συνάλλαγμα έχουμε αναφερθεί διαδοχικά ότι αυτό έως το 50% το επανεξάγουν ενώ αυτό που παραμένει στην χώρα μας στην μεγάλη πλειοψηφία είναι οι μισθοί των ελλήνων ναυτικών, οι ασφαλιστικές εισφορές αλλά και η κάλυψη των αναγκών που έχουν τα ναυτιλιακά γραφεία που είναι εγκατεστημένα στην χώρα μας.

Η αλήθεια σχετικά με την ανάπτυξη και γιγάντωση της ελληνικής ναυτιλίας ήταν και είναι το ιδιαίτερα σκανδαλώδες θεσμικό πλαίσιο που τους εξασφάλισε πλήθος προνομίων που καμιά χώρα ναυτιλιακή στον κόσμο δεν είχε. Ήταν και είναι η ναυτοσύνη των ελλήνων ναυτικών που δίκαια θεωρούνται οι πλέον ικανοί στο παγκόσμιο ναυτικό στερέωμα και η συμβολή τους ήταν και παραμένει καθοριστική στην διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας των ελλήνων εφοπλιστών.

Την στιγμή όμως που η ελληνική ναυτιλία φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας και ταυτόχρονα η κερδοφορία ακόμη και στις συνθήκες κρίσης της διεθνούς ναυλαγοράς ιδιαίτερα σε ορισμένους τύπους πλοίων είναι αισθητή, την ίδια αυτή περίοδο οι έλληνες εφοπλιστές για το 2016 έκαναν επενδύσεις 5,5 δις δολαρίων και ήταν πρώτοι διεθνώς στην αγορά πλοίων την περασμένη χρονιά.

Το 2016 το ένα στα τέσσερα μεταχειρισμένα ποντοπόρα πλοία που πουλήθηκαν το πήραν έλληνες εφοπλιστές. Την ίδια στιγμή το ένα στα έξι πλοία που παραγγέλθηκαν για ναυπήγηση είναι επίσης των ελλήνων εφοπλιστών.

Το 2016 αγόρασαν 285 μεταχειρισμένα ποντοπόρα πλοία ενώ υπολογίζεται ότι είναι αγοραστές των 90 νεότευκτων πλοίων επί συνόλου 539 που κατασκευάσθηκαν!!!

Τα δεδομένα αυτά δείχνουνε την υψηλή κερδοφορία του ελληνικού εφοπλισμού, την τεράστια ρευστότητα που διαθέτουν αλλά και το γεγονός των προσβάσεών τους στο διεθνές τραπεζικό σύστημα και προφανώς αυτό το γεγονός καθόλου άσχετο δεν είναι με το κύρος και την αξιοπιστία της χώρας μας ως μεγάλης ναυτιλιακής δύναμης.

Παρόλα αυτά οι εφοπλιστές αποδείχνουν περίτρανα πόσο παρασιτική και τυχοδιωκτική είναι η επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή ο αριθμός των πλοίων τους που φέρουν την ελληνική σημαία είναι συνεχώς μειωμένος (780 ελληνική σημαία) επί συνόλου 5.320 της ελληνόκτητης ναυτιλίας με σημαίες ευκαιρίας!!

Κομπάζουν και διαφημίζουν την πρωτοκαθεδρία τους στην διεθνή ναυτιλία, στον χώρο της ναυτεργασίας η ανεργία ξεπερνάει το 40%!!, οι ΣΣΕ είναι καθηλωμένες στα επίπεδα του 2010!!, τα ασφαλιστικά ταμεία των Ναυτικών καταχρεωμένα, έτοιμα να βάλουν λουκέτο!!!

Τα γεγονότα αυτά δείχνουν και αποδείχνουν το μέγεθος της υποκρισίας, του φαρισαϊσμού και της εξαπάτησης του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των πολιτικών δυνάμεων που συμπορεύονται μαζί τους για την παραπέρα ενίσχυση και διεύρυνση της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας και των προνομίων τους!

Αφήσαμε για το τέλος να σχολιάσουμε για άλλη μια φορά την άθλια επιχείρηση υπονόμευσης του θεσμού της ΣΣΕ η οποία είναι στο στόχαστρο του εφοπλισμού, των συλλογικών τους φορέων αλλά και της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης.

Ο θεσμός της ΣΣΕ, τα κατοχυρωμένα και θεσπισμένα δικαιώματα των Ναυτεργατών δεν πρόκειται όποιες προσπάθειες, πρωτοβουλίες και πιέσεις να ασκήσει το εφοπλιστικό και πολιτικό κατεστημένο να καταργηθεί μετατρέποντας την Ναυτιλία και τις εργασιακές σχέσεις σε Ζούγκλα και εργασιακό μεσαίωνα.

Η κυβέρνηση άγεται και φέρεται σύμφωνα με τις επιλογές του εφοπλιστικού κεφαλαίου ακολουθώντας μια πολιτική που εξυπηρετεί τα στενά επιχειρηματικά τους συμφέροντα, μια πολιτική η οποία οδηγεί τον ναυτεργατικό κόσμο στην ανεργία, την φτώχεια και την εξαθλίωση.

Μια κυβέρνηση η οποία με την αντιλαϊκή πολιτική της τσακίζει, ισοπεδώνει τα εργατικά δικαιώματα, φοροληστεύει τα εισοδήματα των εργαζομένων και ταυτόχρονα αποτελεί ασπίδα προστασίας για το μεγάλο κεφάλαιο, τα προνόμια και τα συμφέροντά του. Προειδοποιούμε την κυβέρνηση να μην τολμήσει να θίξει κατά οποιοδήποτε τρόπο τις ΣΣΕ, αντίθετα να υλοποιήσει τις προεκλογικές επαγγελίες της για την ουσιαστική αύξηση της απασχόλησης στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Αυτή η πολιτική ήταν και είναι στο επίκεντρο της δράσης των αγώνων της ΠΕΝΕΝ και η ανατροπή της αποτελεί την απαραίτητη συνθήκη για να βγει η χώρα από τα ασφυκτικά αδιέξοδα που την έχουν οδηγήσει οι καταστροφικές και μνημονιακές κυβερνητικές επιλογές.

*Ο Αντώνης Νταλακογεώργος είναι Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, μέλος της Ε.Ε της ΠΝΟ και μέλος του Δ.Σ του Ε.Κ.Π

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας