“Τα εξοπλισμένα νησιά της Ελλάδας δεν ανήκουν πλέον στην Ελληνική κυριαρχία!!!”
Ως γνωστόν η Τουρκία διατηρεί σε ισχύ την απειλή πολέμου (casus belli) σε βάρος της χώρας μας, στην περίπτωση κατά την οποίαν η Ελλάδα ασκήσει το νόμιμο δικαίωμά της να επεκτείνει στο Αιγαίο τα χωρικά της ύδατα έως τα 12 ν.μ.
Η απειλή, όμως, για τα 12 μίλια αφορά το «Αν», η νυν «αιτία πολέμου» που εκτόξευσε χθες ο Μ. Χ. Τζασίν εκπρόσωπος του Ερντογάν βρίσκεται τώρα σε ισχύ, εκτός και αν… αποστρατικοποιήσουμε τα νησιά του Αιγαίου ή τα παραδώσουμε στην Τουρκία!
Άρα και τυπικά πλέον, βρισκόμαστε ως χώρα σε εμπόλεμη κατάσταση με την Τουρκία!
Χθες ο εκπρόσωπος, για θέματα ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής, του Τούρκου προέδρου Ρ.Τ.Ερντογάν, Μεσούτ Χακί Τζασίν, μιλώντας στο CNN Turk χαρακτήρισε επίσημα ως «αιτία πολέμου» τoν εξοπλισμό των ελληνικών νησιών του Αιγαίου και την περαιτέρω ενίσχυσή τους με το πρόσφατο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς υποστήριξε ότι «είναι σε ισχύ το άρθρο 12 της συμφωνίας της Λωζάνης που έχει παραβιαστεί και άρα τα νησιά δεν ανήκουν πλέον στην ελληνική κυριαρχία» (κάτι το έωλο όμως όπως αναλύεται κατωτέρω).
Δεν είναι κάποιος απόστρατος, δεν είναι κάποιος δευτεροκλασάτος αξιωματούχος, αυτός που του δηλώνει, είναι στην ουσία η φωνή του Τούρκου προέδρου Ρ.Τ.Ερντογάν.
Και μιλά για πόλεμο αν αν δεν αποσυρθούν οι ελληνικές δυνάμεις Εθνοφυλακής από τα νησιά και ειδικά τα βαρέα όπλα.
Μάλιστα δίνει ιδιαίτερο βάρος στην πιθανότητα εξοπλισμού των νησιών με το ισραηλινό πυραυλικό σύστημα εδάφους-εδάφους, επιφανείας-επιφανείας και εδάφους-επιφανείας Spike NLOS που όπως έχει αναλύσει τόσο η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ όσο και το defencenet,gr δημιουργεί «θόλους» άρνησης πρόσβασης σε αποστάσεις μέχρι και 35 χλμ.
Η αγορά των Naval Spike NLOS, και η τοποθέτησή τους ΤΠΚ αλλάζει πολλά το ίδιο αλλάζει πολλά και η εγκατάστασή τους στα νησιά στην θέση των αρχαίων πυροβόλvn M110A2.
O Spike NLOS μπορεί να εκτοξευτεί σε διαμόρφωση Fire And Forget, αλλά η δυνατότητα καθοδήγησής του μέσω ζεύξης δεδομένων και η εικόνα που μπορεί να μεταφέρει στο πλοίο, που ταυτόχρονα μπορεί να την μεταδίδει σε άλλα πλοία, ή στο Αρχηγείο είναι κρίσιμα στοιχεία. Εντοπίζει το στόχο του, διαλέγει σημείο πρόσκρουσης, και τον καταστρέφει. .
«Αγοράζουν όπλα από το Ισραήλ, την Αμερική, τη Γαλλία, τη Γερμανία. Αγοράζουν τορπίλες βαρέoς τύπου, αλλά ιδιαίτερα αυτά που παίρνουν από το Ισραήλ είναι πολύ επικίνδυνα», καταγγέλλει ο Μεσούτ Χακί Τζασίν και ξέρει πολύ καλά τι λέει.
Με την μόνη διαφορά ότι η τουρκική λογική εδρεύει σε ένα αυθαίρετο στοιχείο: Θεωρεί αυτά τα όπλα επιθετικά, ενώ η Ελλάδα ουδέποτε έχει απειλήσει να αλλάξει το status qvo του Αιγαίου και ουδέποτε έχει απειλήσει με απόβαση στη Τουρκία.
Στις δηλώσεις του περί “casus belli” ο Μεσούτ Χακί Τζασίν παρέθεσε την επιστολή της τουρκικής κυβέρνησης στον ΟΗΕ για αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου, αλλά διακήρυξε πώς πλέον «συνιστά “αιτία πολέμου” ο εξοπλισμός των νησιών της Ελλάδας»!
Στην επιστολή γίνεται αναφορά στη Συνθήκη της Λωζάννης του 1923 και στη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947 και ο Μεσούτ Χακί Τζασίν αιτιολογεί την κήρυξη πολέμου στην Ελλάδα βάσει του άρθρο 12 της Συνθήκης της Λωζάνης, με το οποίο κυρώθηκε η απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων (πρεσβευτική διάσκεψη του Λονδίνου) του Φεβρουαρίου του 1914.
Με την απόφαση αυτή παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα όλα τα νησιά που κατείχε με το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων, υπό την εγγύηση της Χώρας μας ότι δεν θα οχυρωθούν ούτε θα χρησιμοποιηθούν προς ναυτικό ή άλλο στρατιωτικό σκοπό.
Εξαιρέθηκαν της παραχώρησης τα νησιά Ίμβρος, Τένεδος, Λαγούσες Νήσοι και Καστελόριζο, που επιστράφηκαν στην Τουρκία ενώ τα υπόλοιπα, πλην Καστελόριζου, Δωδεκάνησα, παρέμειναν στην κατοχή της Ιταλίας.
Το Καστελόριζο στη συνέχεια μεταβιβάστηκε το 1921 στην Ιταλία από τους Γάλλους, που το κατέλαβαν το 1915 και τελικά με το άρθρο 15 της Συνθήκης της Λωζάννης παραχωρήθηκε κι αυτό με τα άλλα νησιά των Δωδεκανήσων στην Ιταλία.
«Λένε πως αναγνωρίζουν το καθεστώς της Λωζάννης και εξοπλίζουν τα νησιά. Τα νησιά είναι υπερεξοπλισμένα. Η Τουρκία το κοινοποίησε αυτό στα Ηνωμένα Έθνη και αυτό είναι αιτία πολέμου», συνέχισε την διατύπωση του τελεσίγραφου πολέμου ο σύμβουλος του Ταγίπ Ερντογάν.
Όυσιαστικά η Τουρκία κήρυξε χθες τον πόλεμο στην Ελλάδα, αφού τα ελληνικά νησιά είναι εξοπλισμένα πλήρως από τις δυνάμεις της Εθνοφυλακής, αλλά και ορισμένες μονάδες αυτοάμυνας, από το 1974 και μετά όταν η Άγκυρα διατύπωση απειλή απόβασης και κατάληψής τους.
Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι το δικαίωμα της νόμιμης άμυνας δημιουργείται από τη στιγμή που η Χώρα δεχθεί επίθεση. Ως εκ τούτου επιμένει πως είναι παράνομη η στρατικοποίηση των νησιών πριν συμβεί αυτό.
Η Ελλάδα επικαλείται το δικαίωμα της προληπτικής άμυνας όταν η επίθεση είναι επικείμενη και με δεδομένο πως η αμυντική αντίδραση σε ενδεχόμενη επίθεση είναι αδύνατη λόγω της μεγάλης απόστασης που χωρίζει τα νησιά από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Και η φράση του ‘Ελληνα υπουργού Εξωτερικών Ν.Δένδια στην Βουλή, ήταν αρκούντως εντυπωσιακή: «Για να το πω απλά, αν δεν είναι αποστρατικοποιημένα τα νησιά δεν είναι ελληνικά»!
Αυτό είπε ο Ελληνας υπουργός προς απορίαν όλων; Άρα, μήπως για να είναι ελληνικά πρέπει να αποσύρουμε τις δυνάμεις αυτοάμυνας; Και για πόσες ώρες ή ημέρες θα είναι ελληνικά εν συνεχεία; Περίεργο σκεπτικό από τον Ν.Δένδια.
Εκτός και αν έτσι επιβεβαιώνονται οι φήμες που θέλουν να έχει ξεκινήσει συζήτηση και από ελληνικής πλευράς για απόσυρση των βαρέων όπλων, κατ’αρχήν από τα νησιά, με την προτροπή της Γερμανίας. Και η νυν πίεση με πολεμικούς όρους της Άγκυρας αποσκοπεί στο να ωθήσει την Αθήνα να πάρει την δύσκολη απόφαση μερί μερικής έστω αποστρατικοποίησης των νησιών.
Από την άλλη πλευρά ετοιμάζεται διπλωματική αντεπίθεση της Αθήνας στον ΟΗΕ για το θέμα.
Σύμφωνα με ελληνικό έγγραφο «Το άρθρο 12 αφορά μόνο σε ζητήματα κυριαρχίας καθόσον τα θέματα της αποστρατικοποίησης καθορίζονται λεπτομερώς με άλλες διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάννης».
Επίσης τονίζεται ότι «Υπάρχουν τρία καθεστώτα αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου.
Τα καθεστώτα αυτά είναι τα ακόλουθα:
α) Τα νησιά Λέσβος, Χίος, Σάμος, Ικαρία, σύμφωνα με το άρθρο 13 της Συνθήκης της Λωζάννης είναι μερικώς αποστρατικοποιημένα. Απαγορεύθηκαν τα οχυρωματικά έργα και οι ναυτικές εγκαταστάσεις και οι στρατιωτικές δυνάμεις περιορίζονται μόνο στους κληθέντες σε κάθε νησί να υπηρετήσουν τη στρατιωτική τους θητεία.
β) Τα νησιά Λήμνος και Σαμοθράκη σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 6 υπάγονται σε καθεστώς πλήρους αποστρατικοποίησης, όπως και η Ίμβρος, Τένεδος και Λαγούσες νήσοι, λόγω της σύνδεσής τους με την ασφάλεια των Στενών του Ελλησπόντου.
Η Συνθήκη της Λωζάννης όμως σε ότι αφορά στο Καθεστώς των Στενών αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, με την οποία παραχωρήθηκε ο έλεγχος των Στενών στην Τουρκία και επιτράπηκε ο επανεξοπλισμός τους.
Η Τουρκία σήμερα ισχυρίζεται πως η Συνθήκη του Μοντρέ δεν αφορά τη Λήμνο και τη Σαμοθράκη. Ωστόσο κατά την κύρωσή της στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση ο τότε Υπουργός Εξωτερικών Ρουστού Αράς δήλωσε με σαφήνεια ακριβώς το αντίθετο.
Στην ίδια κατεύθυνση υπάρχει και η επιστολή του Πρέσβη της Τουρκίας στην Αθήνα (6 Μαΐου 1936) προς τον τότε Πρωθυπουργό και Υπουργό Εξωτερικών Ι.Μεταξά με σαφή αναφορά στη Λήμνο και τη Σαμοθράκη.
Το 1969 όταν η Τουρκία διαμαρτυρήθηκε για έργα στο αεροδρόμιο της Λήμνου η Ελλάδα απάντησε πως οι εργασίες αφορούν ανάγκες της πολιτικής αεροπορίας
γ) Για τα Δωδεκάνησα προβλέπεται η πλήρης αποστρατικοποίηση με τη Συνθήκη των Παρισίων (άρθρο 14) με την οποία παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα. Η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης αυτής κι άρα δεν έχει το δικαίωμα να την επικαλείται η δε αποστρατικοποίηση ήταν αποτέλεσμα της διαμάχης των Σοβιετικών με τους δυτικούς και δεν αφορά στην ασφάλεια της Τουρκίας.
Πού βρισκόμαστε τώρα: Η Αθήνα ήδη θα έπρεπε να είχε ζητήσει εξηγήσεις από την Άγκυρα αναφορικά με το περιεχόμενο των δηλώσεων του Μεσούτ Χακί Τζασίν και τον βαθμό που αυτές ισχύουν,
Αν ισχύουν, τότε είμαστε επίσημα σε καθεστώς εμπόλεμης κατάστασης με την Τουρκία. Δεν έχει σημασία πότε θα ξεκινήσουν οι επιχειρήσεις, το εμπόλεμο υπάρχει, με ευθύνη της Τουρκίας.
Από εκεί και πέρα όλα τα ενδεχόμενα θα έπρεπε να είναι ανοικτά, μη αποκλείοντας και στρατιωτική λύση: Προληπτικό κτύπημα.
Η Τουρκία δεν θα περιμένει να παραλάβουμε τα όπλα για να κτυπήσει. Θα κτυπήσει τώρα που έχει απόλυτη υπεροχή. Και η απόλυτη υπεροχή ανατρέπεται μόνο με προληπτικό κτύπημα.
Σύγκριση στρατιωτικών δυνάμεων
Στις χερσαίες δυνάμεις (Στρατός), όσον αφορά τόσο το ανθρώπινο στρατιωτικό δυναμικό όσο και τα κύρια άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα και άλλα μέσα, η τουρκική αριθμητική υπεροχή ναι μεν υφίσταται αλλά γενικά είναι μειωμένη σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Κατ’ επέκταση η διαφορά σε αναλογίες δυνάμεων μεταξύ των δύο χωρών σε διάφορες κατηγορίες είναι πιο στενή και θετική για την Ελλάδα από προηγουμένως.
Στο Ναυτικό η σύγκριση δυνάμεων με την Τουρκία είναι ακόμη πιο θετική για την ελληνική άμυνα, ιδιαίτερα όσον αφορά τα βαριά θαλάσσια μέσα όπως υποβρύχια (11 ελληνικά και 12 τουρκικά) και φρεγάτες (13 ελληνικές και 16 τουρκικές) με ισχυρές ικανότητες αντιμετώπισης οποιασδήποτε τουρκικής πρόκλησης στο Αιγαίο. Τα υπόλοιπα πολεμικά σκάφη αν και αριθμητικά λιγότερα από ό,τι της Τουρκίας, ωστόσο αποτελούν αξιόλογη δύναμη για το Ελληνικό Ναυτικό που η άλλη πλευρά δεν μπορεί να αγνοεί.
Στην Πολεμική Αεροπορία, η Ελλάδα με 230 μαχητικά αεροσκάφη – 78 λιγότερα από την Τουρκία – διατηρεί μια αναλογία δυνάμεων 1,3 τουρκικών μαχητικών για κάθε ελληνικό. Και παρόλο που απαιτείται εκσυγχρονισμός, σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση και αριθμητική αύξηση του συνόλου των διαθέσιμων μέσων στον τομέα αυτό, η Αεροπορία αποτελεί πολύ ισχυρό, αξιόπιστο και αποφασιστικό στοιχείο υπεράσπισης της ελληνικής εθνικής κυριαρχίας. Το ίδιο ισχύει και για την Τουρκία.
Να σημειώσουμε εδώ πως η Ελλάδα παίρνει 24 Rafale από την Γαλλία, ενώ η Τουρκία έχει υποβάλει επίσημο αίτημα στην αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin για την προμήθεια 40 σύγχρονων F-16 και για την αναβάθμιση άλλων 80.
Πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι το υψηλό ποσοστό επαγγελματιών στις Ένοπλες Δυνάμεις (52% στο Στρατό, 88% στο Ναυτικό, σε σχέση με 23% και 29% αντίστοιχα στην Τουρκία). Είναι επίσης η συνοχή ανάμεσα στο στράτευμα, η σαφής αντίληψη περί του είδους και της προέλευσης της απειλής και το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Πρόβλημα είναι η βεβαρυμμένη οικονομία και περιορισμοί, τα μικρότερα μεγέθη, οι μεγάλες απαιτήσεις – τεχνολογικές και άλλες – που προβάλλει για αποτελεσματική άμυνα ο γεωγραφικός χώρος ανατολικά.
Για την Τουρκία πλεονέκτημα είναι οι μεγαλύτεροι αριθμοί και μεγέθη, το βάθος της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας που την καθιστά αυτάρκη σε διάφορους τομείς, καθώς και αναδυόμενο σημαντικό εξαγωγέα. Σοβαρό πρόβλημα είναι οι πολλαπλές απειλές που αντιμετωπίζει στον περίγυρο της και στο εσωτερικό, η εμπλοκή της με 40.000 στρατιώτες σε διάφορες κρίσεις στο εξωτερικό με την τεράστια υποστήριξη που χρειάζεται το δυναμικό αυτό, η αποδυνάμωση από τις εκκαθαρίσεις αντιφρονούντων στελεχών, οι κακές σχέσεις με ΗΠΑ και Ε.Ε και χώρες της περιοχής, όπως και οι αμερικανικές απαγορεύσεις και περιορισμοί.
Ενδεικτικά στοιχεία
Το εν ενεργεία ανθρώπινο στρατιωτικό δυναμικό στην ελληνική πλευρά ανέρχεται στις 142.700 και στην τουρκική στις 355.200. Η Τουρκία διαθέτει το μεγαλύτερο αριθμό στρατιωτών στο χώρο του ΝΑΤΟ (εκτός ΗΠΑ) και γενικά στην Ευρώπης. Ακολουθούν η Γαλλία με 203.000 στρατιώτες, η Γερμανία με 184.000, η Ιταλία με 166.000,το Ηνωμένο Βασίλειο με 149.000 και μετά η Ελλάδα.
Με βάση τους αριθμούς αυτούς αναλογούν σήμερα 2,4 Τούρκοι στρατιώτες για κάθε Έλληνα σε σύγκριση με 3,5:1 το 2014. Το στρατιωτικό ανθρώπινο δυναμικό είναι μειωμένο στην Τουρκία ένεκα κυρίως της μείωσης της θητείας, της φυγοστρατίας (οι φυγόστρατοι υπολογίζονται γύρω στις 450.000) και – σε επίπεδο στελεχών – των μαζικών εκκαθαρίσεων «αντιφρονούντων» από το καθεστώτος Ερντογάν.
Άρματα Μάχης: Η Ελλάδα διαθέτει 1.328 άρματα μάχης και η Τουρκία 2.378 σε σχέση με 1.462 και 2.504 αντίστοιχα το 2014. Παρά τις εκατέρωθεν μειώσεις ωστόσο διατηρείται σχεδόν αναλλοίωτος ο συσχετισμός δυνάμεων αφού το 2021 όπως και το 2014 για κάθε 1 ελληνικό άρμα αναλογούν 1,7 τουρκικά.
Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού: Η Ελλάδα διαθέτει 2.130 ΤΟΜΠ, ήτοι κατά 437 λιγότερα από ό,τι το 2020, αλλά περισσότερα σε σύγκριση με 1.462 το 2014 και 1.723 το 2004. Χωρίς καμία αριθμητική αλλαγή, η Τουρκία συνεχίζει να έχει για τα αντίστοιχα χρόνια 3.632 ΤΟΜΑ.
Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης: Στην ελληνική πλευρά παρουσιάζονται μειωμένα στα 169 από 242 το 2020 ενώ παραμένουν περίπου στα ίδια αριθμητικά επίπεδα (645) στην τουρκική πλευρά όπως και προηγουμένως.
Μη Επανδρωμένα Οχήματα (UAV ή Drones): Στις δυνάμεις Στρατού η Ελλάδα έχει ενταγμένα 8 αναγνωριστικά παλιού τύπου UAV SAGEM Sperwer, ενώ η Τουρκία πέραν των 133 UAV διαφόρων αποστολών συλλογής πληροφοριών εκ των οποίων 33 τουρκικής κατασκευής οπλισμένα για προσβολή στόχων.
Ναυτική Αεροπορία: Η Ελλάδα διαθέτει 5 αεροσκάφη τύπου P-3 Orion κατά υποβρυχίων (4 υπό εκμοντερνισμό) και η Τουρκία 17 από τα οποία τα 10 είναι περιπολικά (αστυνόμευσης) και τα 7 ελαφρά μεταφορικά. Επίσης η Ελλάδα διαθέτει 20 ελικόπτερα (18 ανθυποβρυχιακά και 2 πολλαπλής χρήσης) και η Τουρκία 29 επιθετικά.
Τα Μαχητικά Αεροσκάφη της ελληνικής πλευράς ανέρχονται στα 230 όπως και το 2020, σε σχέση με 262 το 2014. Στην Τουρκία τα μαχητικά αεροσκάφη ανέρχονται στα 308 σε σχέση με 352 το 2014. Aνατροπή στα σχέδια ενίσχυσης της Αεροπορίας προκάλεσε η αποπομπή της από το πρόγραμμα παραγωγής και απόκτησης των υπερσύγχρονων μαχητικών F-35 από τις ΗΠΑ.
Αναγνωριστικά Αεροσκάφη: Διαθέτει 8 η Ελλάδα και 38 η Τουρκία.
Μεταγωγικά Αεροσκάφη και Ελικόπτερα: Η Ελλάδα διαθέτει 23 C-160, Hercules και Spartan (συν 3 ελαφρά Μεταγωγικά) και 31 ελικόπτερα ελαφρά και μέσου τύπου. Η Τουρκία διαθέτει 89 μεταγωγικά C-27, Hercules και Spartan και 35 ελικόπτερα.
Πηγή: Pronews.gr