Κυβερνητικό παιχνίδι για κορδέλες: Άνοιξαν για να ξανακλείσουν λόγω έργων οι εθνικές οδοί

2087

Η ταλαιπωρία που υπέστησαν οι εκδρομείς του Πάσχα κατά την επιστροφή τους στα αστικά κέντρα στραπατσάρισε το κυβερνητικό «success story» των εγκανίων των εθνικών οδών. Η βιασύνη να δοθούν τα έργα στην κυκλοφορία οδήγησε σε προχειρότητες, καθώς τμήματα παραμένουν ημιτελή. Επιπλέον, οι νέοι δρόμοι θα ξανακλείσουν λίγες ημέρες μετά τις «κορδέλες», καθώς εκκρεμεί η ασφαλτόστρωσή τους.
Σύμφωνα με Τα Νέα, κόμβοι και διασταυρώσεις που δεν είχαν ολοκληρωθεί κατά μήκος του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών και Αντιρρίου – Ιωαννίνων προκάλεσαν απίστευτη ταλαιπωρία σε χιλιάδες εκδρομείς.
Απόδειξη της προχειρότητας και της βιασύνης είναι πως μετά το τριήμερο της Πρωτομαγιάς οι δρόμοι θα κλείσουν σε πολλά σημεία προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Οι εργασίες αυτές δεν προέκυψαν κατόπιν εορτής. Ηταν σε γνώση του υπουργείου Υποδομών.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους έχουν προχωρήσει. Τόσο στην Ολυμπία όσο και στην Ιόνια Οδό η πρόοδος των εργασιών φθάνει το 95%. Ετσι, όπως λένε πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, θα μπορούσαν να περιμένουν να ολοκληρωθεί και το υπόλοιπο 5% και μετά να αρχίσουν να κόβουν κορδέλες.
Στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ είναι γνωστές οι πιέσεις που ασκήθηκαν στους παραχωρησιούχους από το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να γίνουν τα εγκαίνια λίγο πριν από το Πάσχα.
Τίποτε, άλλωστε, δεν προμήνυε τέτοιας έκτασης μποτιλιαρίσματα. Γι’ αυτό και γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην Κλόκοβα. Η σήραγγα μπορεί να είναι έτοιμη, αλλά χωρίς τη σύνδεση του δρόμου με τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου δεν μπορεί από μόνη της να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται στην κατεύθυνση προς την Αθήνα.
Το μόνο έτοιμο (κατά 100%) για παράδοση έργο ήταν αυτό της σήραγγας των Τεμπών – και το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου που εγκαινιάστηκε στις 6 Απριλίου παρουσία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνας Κρέτσου. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι εδώ δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερα προβλήματα.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι ο αριθμός των εκδρομέων που μετακινήθηκαν σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο ήταν μικρότερος από αυτόν που επέστρεψε από τη Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου και χρησιμοποίησε την Ιόνια και την Ολυμπία Οδό.

Ολυμπία Οδός

Απομένει να γίνει η τελική ασφαλτόστρωση σε τμήματα κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου από το ύψος του Ξυλοκάστρου έως το Ρίο. Αυτές οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί – με βάση το χρονοδιάγραμμα της κοινοπραξίας – έως τα τέλη Ιουνίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κλείσιμο του αυτοκινητοδρόμου θα γίνεται όπως και κατά τη λεγόμενη βαριά συντήρηση. Θα κλείνει κυρίως τις βραδινές ώρες, ανά λωρίδα, και όπου χρειαστεί θα γίνεται εκτροπή της κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού, από την αρχή είχε ξεκαθαριστεί από την κοινοπραξία που κατασκευάζει και θα συντηρεί το έργο ότι απομένουν να κατασκευαστούν ακόμη εννέα χιλιόμετρα σε τέσσερα σημεία: Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα και ανισόπεδος κόμβος Ρίου. Οι εργασίες εδώ έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Αυγούστου.
Σε ό,τι αφορά τον κόμβο του Ρίου, μέχρι στιγμής έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μόνο δύο από τα συνολικά οκτώ ρεύματα (από γέφυρα και προς Αθήνα). Τα υπόλοιπα έξι αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Επιπλέον, σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει σύνδεση του κόμβου της Λυκοποριάς (βρίσκεται μετά το Ξυλόκαστρο) με το τοπικό οδικό δίκτυο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των οδηγών που πρέπει να διανύσουν μεγαλύτερη διαδρομή για να βρουν έξοδο ώστε να φτάσουν στην περιοχή τους.
Κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου εκκρεμούν συνδέσεις που είναι εκτός ορίων του συγκεκριμένου έργου, όπως η προαναφερόμενη περίπτωση της Λυκοποριάς. Γι’ αυτές δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα τού τι θα γίνει.
Ιόνια Οδός
Εδώ προκλήθηκε και το μεγαλύτερο πρόβλημα κατά την επιστροφή των εκδρομέων την περασμένη Δευτέρα. Το πρόβλημα εντοπίστηκε στη νέα σήραγγα της Κλόκοβας, αφού λίγο πριν μπουν μέσα τα αυτοκίνητα οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονταν μία. Ετσι, πολλοί οδηγοί έκαναν τη διαδρομή Μεσολόγγι – Αντίρριο (35 χιλιόμετρα) γύρω στις δύο ώρες!
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι η Ιόνια Οδός θα «καρφώνεται» πάνω στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν ΛΕΑ). Αυτό το κομμάτι των πρώτων 10 χιλιομέτρων δεν έχει παραδοθεί ακόμη στην κυκλοφορία. Ετσι, σήμερα οι οδηγοί διανύουν την απόσταση αυτή μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού.
Στον γυρισμό όμως για Αθήνα υπάρχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση επειδή ο σχεδιασμός πέφτει πάνω στον παλιό δρόμο. Επιπλέον, με παρέμβαση της Τροχαίας ανά σήραγγα (είναι δύο δίδυμες) δόθηκε μόνο μία λωρίδα.
Με αυτόν τον τρόπο, αποσοβήθηκε το λεγόμενο φαινόμενο του μπουκαλιού. Εάν είχαν δοθεί δύο λωρίδες στις σήραγγες, θα υπήρχε κίνδυνος ατυχημάτων στην έξοδο που στενεύει ο «λαιμός του μπουκαλιού».
Ο σχεδιασμός προβλέπει τα 10 χιλιόμετρα από το Αντίρριο έως την είσοδο της Κλόκοβας να δοθούν μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Και μέχρι το τέλος του Ιουνίου να δοθούν 27 χιλιόμετρα από την Αμφιλοχία έως το Κομπότι (Αρτα) και αλλά 14 χιλιόμετρα από την Πέρδικα (Ιωάννινα) έως την Εγνατία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η καθυστέρηση στην κατασκευή των τμημάτων του οδικού άξονα που συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου οφείλεται στο γεγονός ότι οι απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκαν μόλις πριν από λίγες εβδομάδες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας