Δήλωση για το ΠΕΣΥ Αττικής και τις καταστροφικές πλημμύρες της Θανοπούλου Κατερίνα/ ανεξάρτητης περιφερειακής συμβούλου Αττικής, πρώην αντιπεριφερειάρχη κοινωνικής πολιτικής Αττικής
του Πρωτονοτάριου Γιάννη/ανεξάρτητου περιφερειακού συμβούλου Αττικής
Με πρωτοφανείς και μάλλον προαποφασισμένες διαδικασίες έγινε διακοπή του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, σήμερα, στην ενημέρωση-συζήτηση για τις καταστροφικές πλημμύρες.Η διακοπή, η δεύτερη από την έναρξη της διαδικασίας, έγινε από τον Πρόεδρο του ΠΕΣΥ, με σύσσωμη την πλειοψηφούσα παράταξη να αποχωρεί από την αίθουσα ( με εξαίρεση ελάχιστους συμβούλους). Διακοπή βεβαίως χωρίς επανέναρξη ή προσδιορισμό συνέχειας. Η αίθουσα του ΠΕΣΥ ήταν γεμάτη από κατοίκους και πολίτες, που δικαίως έβγαζαν αγανάκτηση μετά τις φονικές καταστροφές.Η διακοπή όμως και περισσότερο η αποχώρηση χωρίς επιστροφή, αμέσως μετά την τοποθέτηση, την δεύτερη που έγινε, του Αντιπεριφερειάρχη Γ. Βασιλείου, δεν μπορεί να έχει ως δικαιολογία τις φωνές των κατοίκων.Η συζήτηση σήμερα, που έγινε εξ αναβολής της συνεδρίασης της προηγούμενης Πέμπτης, ήταν αρχικά συζήτηση-ενημέρωση-κάτι που συνηθίζει η διοίκηση να κάνει σε σοβαρά ζητήματα – και έγινε εν συνεχεία αποφασιστικού χαρακτήρα με ένα σχέδιο απόφασης να μοιράζεται στους περιφερειακούς συμβούλους κατά τη διάρκεια από την πλειοψηφούσα παράταξη!
Θεωρούμε ότι τέτοια σοβαρά θέματα θα πρέπει αφενός να είναι αποφασιστικού χαρακτήρα και αφετέρου ανοιχτά στην κοινωνία., στη συζήτησή τους, καθώς όλοι μας μπορούμε να συζητήσουμε και να βρούμε-αν το θέλουμε!- τρόπους ομαλού και πολιτισμένου διαλόγου.Το θέμα θα πρέπει να επανέλθει γιατί οι ευθύνες κυβερνώντων ( τα προηγούμενα χρόνια και τώρα) και διοικούντων στην Περιφέρεια ( τα προηγούμενα χρόνια και τώρα με βάση τον Καλλικράτη) είναι τεράστιες!
.
Σχετικά με τις καταστροφικές πλημμύρες
Σε ένα πράγματι σύνθετο ζήτημα, όπως η αντιπλημμυρική προστασία της χώρας και των πολιτών, με χρόνιες πολιτικές και διοικητικές παθογένειες, νομοθετικές ασάφειες και πελατειακού τύπου ρυθμίσεις και έχοντας ως δεδομένες τις κλιματικές αλλαγές και τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τις τσιμεντοποιήσεις, τα μπαζώματα και τις καταστροφές των δασών, κανένας δεν προσδοκά τη λύση μέσα σε μια νύχτα. Όμως αυτό μπορεί να είναι δικαιολογία για το θάνατο 21 ανθρώπων, τις καταστροφές νοικοκυριών και επιχειρήσεων και τις βαρύτατες μεταγενέστερες συνέπειες για τις πληγείσες περιοχές; Προφανώς και όχι, καθώς θα μπορούσαν να είχαν γίνει σωρεία ενεργειών.
Τελικά υπάρχουν ευθύνες;
1) Ευθύνες των προγενέστερων κυβερνήσεων αλλά και της τωρινής για όλο τον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό. Οι όποιες υφιστάμενες επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, οι σοβαρότατες καθυστερήσεις διαγωνισμώνν στα δημόσια έργα ή τουλάχιστον σε αυτά που δεν ιεραρχούνται ως επείγοντα (!!) από κυβέρνηση και Περιφερειακή διοίκηση Αττικής, η συνεχιζόμενη τσιμεντοποίηση, η καταστροφή των δασών- των φυσικών δηλαδή φραγμάτων- η κατάσταση μπαζώματος των ρεμάτων ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΕΊΤΕ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΊ ΕΊΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΈΧΟΥΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΊ! Ακόμα και η έγκαιρη ενημέρωση των κατοίκων των περιοχών υψηλού κινδύνου πλημμυρών θα μπορούσε να έχει γίνει και δεν έγινε.
2) Με τον Ν. 2852/2010 και την τροποποίηση με το ΦΕΚ 87/Α΄/2010 οι αρμοδιότητες μελέτης,κατασκευής και συντήρησης αντιπλημμυρικών έργων καθώς και ο καθαρισμός και η αστυνόμευση ρεμάτων ανήκουν στις Περιφέρειες. Η ευθύνη της Περιφερειακής διοίκησης Αττικής και των προγενεστέρων είναι πρόδηλη. Η τωρινή Περιφερειακή αρχή ναι μεν έχει προβλέψει κονδύλια για αντιπλημμυρικά αλλά μόνο 1 έργο στην περιοχή είναι σε εξέλιξη, ενώ όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καν δημοπρατηθεί. Ακόμα και αν φταίνε οι νόμοι, το δασαρχείο, η γενικά και αόριστα γραφειοκρατία, ποιες ενέργειες και ποιες καταγγελίες έγιναν, τρία χρόνια τώρα, επ΄ αυτού και βεβαίως πριν και όχι μετά τις φονικές καταστροφές;
Οι ασάφειες σε γνωμοδοτήσεις, αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικούς όρους κλπ ευνοούν την σύγχυση, όπως και η διατήρηση της αποκεντρωμένης διοίκησης και το πεπαλαιωμένο- αναχρονιστικό-γραφειοκρατικό-
Είναι δεδομένο ότι διεκδικούμε
– άμεσα την οικονομική στήριξη των πληττόμενων πολιτών καθώς και των Δήμων
– την απόδοση ευθυνών
– τον άμεσο καθαρισμό των περιοχών, καθώς έχουν μπαζωθεί από τις πλημμύρες και τους χωμάτινους όγκους που παρασύρονταν, όσα φυσικά ρέματα είχαν απομείνει. Άμεσες ενέργειες καθαρισμού, διάνοιξης και επισκευής στην οδοποιία.
– την έναρξη ΤΏΡΑ όλων των αντιπλημμυρικών έργων, με όποιες νομοθετικές αλλαγές θα καθιστούσαν εσπευσμένη την διαδικασία και με όποιες ενδεχόμενες τροποποιήσεις ( εκτροπές, μικροφράγματα προκειμένου να μειωθεί η ένταση της ροής κ.ά) που θα συνέβαλλαν στην πληρέστερη αντιπλημμυρική θωράκιση.
Η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει μόνο τα ρέματα της Δυτικής Αττικής, καθώς το μεγάλο ρέμα της Ραφήνας, ο Ποδονίφτης, η Πικροδάφνη επιβάλλεται να εξεταστούν και φυσικά η κατάσταση στη Φυλή.
Με βάση τις κλιματικές αλλαγές και τα νέα επιστημονικά δεδομένα ο συνολικός επανασχεδιασμός της αντιπλημμυρικής προστασίας είναι ζήτημα ζωής!
Σας επισυνάπτουμε τον πίνακα με τις φάσεις των εκτελεστέων έργων, όπως εισάγετε προς συζήτηση την Πέμπτη 23/11 στο ΠΕΣΥΑ, με το σύνολο των εκτελεστέων έργων και τον προϋπολογισμό του 2018
ΕΡΓΑ ΙΔΙΩΝ ΠΟΡΩΝ |
ΦΑΣΗ ΕΡΓΟΥ |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ (ΝΟΜΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ) |
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ |
ΠΛΗΡΩΜΕΣ |
ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ |
ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΓΩΝ |
Α1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ |
31.389.800,73 |
29.181.454,10 |
2.208.346,63 |
58 |
||
Α2. ΕΚΤΕΛΟΥΜΕΝΑ |
177.067.963,40 |
44.735.795,02 |
132.332.168,38 |
169 |
||
Α3α. ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΜΕΝA (ΜΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΜΕΙΟΔΟΤΗ) |
77.706.076,22 |
77.706.076,22 |
99 |
|||
Α3α. ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΜΕΝA (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΜΕΙΟΔΟΤΗ) |
28.967.462,10 |
15 |
||||
Α3β. ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ |
490.694.929,03 |
193 |
||||
Α4. ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ |
878.460.986,54 |
369 |
||||
Α5. ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΑΡΧΙΚΗ ΦΑΣΗ |
131.844.508,22 |
130 |
||||
ΝΈΟ ΕΡΓΟ |
1.500.000,00 |
1 |
||||
ΣΥΝΟΛΟ |
1.531.467.885,89 |
286.163.840,35 |
73.917.249,12 |
212.246.591,23 |
1034 |
|
ΕΘΝΙΚΟ ΣΚΕΛΟΣ ΠΔΕ |
ΦΑΣΗ ΕΡΓΟΥ |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ (ΝΟΜΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ) |
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ |
ΠΛΗΡΩΜΕΣ |
ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ |
ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΓΩΝ |
Α1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ |
12.351.784,22 |
12.223.482,66 |
128.301,56 |
12 |
||
Α2. ΕΚΤΕΛΟΥΜΕΝΑ |
114.480.654,47 |
78.836.182,49 |
35.424.471,98 |
64 |
||
Α3α. ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΜΕΝA |
5.271.876,96 |
2 |
||||
Α3β. ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ |
75.310.000,00 |
23 |
||||
Α4. ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ |
45.223.083,71 |
22 |
||||
ΣΥΝΟΛΟ |
125.804.960,67 |
126.832.438,69 |
91.059.665,15 |
35.552.773,54 |
123 |
|
ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΚΕΛΟΣ ΠΔΕ |
ΦΑΣΗ ΕΡΓΟΥ |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ (ΝΟΜΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ) |
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ |
ΠΛΗΡΩΜΕΣ |
ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ |
ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΓΩΝ |
Α1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ |
678.758 |
536.660,29 |
142.097,71 |
1 |
||
Α2. ΕΚΤΕΛΟΥΜΕΝΑ |
140.350.404 |
62.272.843,37 |
78.077.560,61 |
25 |
||
ΣΥΝΟΛΟ |
141.029.162 |
62.809.503,66 |
78.219.658,32 |
26 |
||
ΕΡΓΑ ΤΡΙΤΩΝ |
ΦΑΣΗ ΕΡΓΟΥ |
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ (ΝΟΜΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ) |
ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ |
ΠΛΗΡΩΜΕΣ |
ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ |
ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΓΩΝ |
Α1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ |
13.464.810,60 |
4.850.343,65 |
4.809.345,91 |
40.997,74 |
33 |
|
Α2. ΕΚΤΕΛΟΥΜΕΝΑ |
26.050.541,86 |
20.768.177,37 |
8.532.021,00 |
12.236.156,37 |
23 |
|
Α4. ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ |
300.000,00 |
0 |
0 |
0 |
2 |
|
Α5. ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΕ ΑΡΧΙΚΗ ΦΑΣΗ |
500.000,00 |
0 |
0 |
0 |
1 |
|
ΑΘΡΟΙΣΜΑ |
40.466.569,46 |
25.769.738,02 |
13.477.574,91 |
12.292.163,11 |
60 |