Από την Γερμανία με αγάπη-Στην Τουρκία το νέο εργοστάσιο της VW

1864
VW

Μπορεί η Ελλάδα να είναι μέλος και μάλιστα μισοαποικία της Ε.Ε. Μπορεί να έχει γίνει Γερμανικό προτεκτοράτο και να ξεπουλάει σε γερμανικές εταιρείες, συνήθως κρατικές, ότι έχει και δεν έχει που αποφέρει κέρδη, καλύτερα υπερκέρδη. Μπορεί, ακόμα η υποτελής κατεστημένη πολιτική τάξη της χώρας μας να έχει την αφέλεια ότι σε μιά δύσκολη φάση η Γερμανία θα βοηθήσει να προασπίσουμε την ασφάλεια μας. Μπορεί ακόμα αυτή η υποτελής χώρα που υφίσταται την γερμανική μνημονιακή μπότα, να προσδοκά πραγματικές νέες γερμανικές παραγωγικές επενδύσεις στην χώρα και νέες θέσεις εργασίας με όρους αμοιβαίου οφέλους και όχι καταλήστευσης και όχι φυσικά εξαγορές κοψοχρονιά επιχειρήσεων μας με απολύσεις.

Το γεγονός όμως είναι ένα: Η Γερμανία με πολλή αγάπη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στήριξης στην Τουρκία και το καθεστώς Ερντογάν.

Θέμα ημερών θεωρείται η ανακοίνωση της απόφασης της Volkswagen να κατασκευάσει το νέο της εργοστάσιο στην Τουρκία. Οργισμένες αντιδράσεις ευρωβουλευτών που κάνουν λόγο για μια αμφιλεγόμενη συμφωνία.

Σύμφωνα με αναλυτές η απόφαση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στην Τουρκία συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπορεί να θεωρείται πλέον δεδομένη. “Το ότι η VW επενδύει στην Τουρκία θα ωφελήσει το σύνολο της τουρκικής οικονομίας“, εκτιμά ο Αλπέρ Καντσά, πρόεδρος του τουρκικού συνδέσμου προμηθευτών αυτοκινητοβιομηχανιών Taysad. O ίδιος κάνει λόγο για ένα “ισχυρό μήνυμα“. Υπό ομαλές οικονομικές συνθήκες ο όμιλος Volkswagen πουλάει ετησίως περί τα 170.000 οχήματα στην Τουρκία. Με το νέο εργοστάσιο η VW διασφαλίζει αυτό το μερίδιο στην αγορά και αυτό είναι προς όφελος και των δυο χωρών, επισημαίνει ο Καντσά.

Έναρξη παραγωγής ήδη το 2022

Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στη Μανίσα, κοντά στη Σμύρνη, και θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζόμενους ενώ θα διαθέτει ετήσια δυναμικότητα 300.000 οχημάτων. Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2020 και η έναρξη της παραγωγής προβλέπεται για το 2022. “Τα οικονομικά χαρακτηριστικά της περιοχής είναι ιδανικά για ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων“, εκτιμά ο Καντσά. Στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται τα μοντέλα VW Passat και Skoda Superb τα οποία προορίζονται κυρίως για τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Volkswagen να επιλέξει την Τουρκία φαίνεται πως έπαιξε η κρατική επιδότηση. Ο Αλπέρ Καντσά ισχυρίζεται πάντως ότι η Άγκυρα δεν προσέφερε συγκεκριμένα επενδυτικά κίνητρα για να προσελκύσει τον όμιλο. Η Τουρκία δίνει κίνητρα και επιδοτήσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους επενδυτές και συνεπώς σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, λέει ο ίδιος, υπονοώντας ότι δεν υπήρξε προνομιακή μεταχείριση της Volkswagen.

Αθέμιτος ανταγωνισμός;

Τελείως διαφορετική είναι η ανάγνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ευρωβουλευτές των Χριστιανοδημοκρατών, των Πρασίνων και των Φιλελευθέρων στηλιτεύουν την απόφαση της VW και κατηγορούν την Τουρκία ότι με τις υποσχεθείσες υψηλές επιδοτήσεις παραβίασε τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την τελωνειακή ένωση με την Ε.Ε, αποκτώντας έτσι αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών χωρών που ήταν επίσης υποψήφιες για την κατασκευή του νέου εργοστασίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλο διάστημα η Βουλγαρία -σε μια πρώιμη φάση και η Σερβία- συγκαταλεγόταν στα φαβορί. Ωστόσο, αν και έχει εξίσου χαμηλούς μισθούς με την Τουρκία, ως χώρα μέλος της Ε.Ε, η Βουλγαρία δεσμεύεται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τις κρατικές επιδοτήσεις.

Με επιστολή τους προς την Κομισιόν την οποία επικαλείται η Berliner Morgenpost, επτά ευρωβουλευτές των προαναφερθέντων κομμάτων βάζουν στο τραπέζι το ενδεχόμενο διεξαγωγής έρευνας στο πλαίσιο της επιτροπής Σύνδεσης Ε.Ε-Τουρκίας. Η συνυπογράφουσα ευρωβουλευτής των γερμανών Πρασίνων φον Κράμον-Ταουμπάντελ απευθύνει την ίδια ώρα έκκληση στο εποπτικό συμβούλιο της VW να αναιρέσει την απόφασή του. Με την επιλογή της Τουρκίας η VW ενισχύει το “αυταρχικό καθεστώς του Ερντογάν” και στέλνει ένα “καταστροφικό μήνυμα” στην συνυποψήφια Βουλγαρία, λέει η ίδια και προσθέτει: “Η VW δεν φαίνεται να έχει διδαχθεί τίποτα από τα τελευταία σκάνδαλα“.

*Βασική πηγή: Deutsche Welle

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας