Απειλές Τραμπ σε αυτοκ/νιες: Δεν πτοείται η BMW, ενέδωσαν Ford, Toyota, Fiat

2337
BMW

Δε φαίνεται να πτοείται και ιδιαίτερα από τις «απειλές» του νεοεκλεγέντα Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών μία εκ των μεγαλυτέρων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η BMW, η οποία κόντρα στο όλο κλίμα επανέλαβε τη δέσμευσή της για κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στο Μεξικό, στο San Luis Potosi για την ακρίβεια.
Στο εν λόγω εργοστάσιο η κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων θα παράγει το μοντέλο «Σειρά 3» που θα προορίζεται για την αμερικανική αγορά.
«Δεν χωρά συζήτηση ότι οι Η.Π.Α. δεν είναι το “σπίτι” της BMW.
Ναι, θα χτίσουμε νέο εργοστάσιο στο Μεξικό.
Ναι, θα χτίσουμε νέο εργοστάσιο στη Βραζιλία τον επόμενο χρόνο.
Ναι, χτίζουμε εργοστάσια σε άλλα πέντε μέρη του πλανήτη», διαμήνυσε ο διευθυντής πωλήσεων και επιχειρησιακής στρατηγικής της BMW, Ian Robertson, συμπληρώνοντας πως η γερμανική πολυεθνική θα επενδύσει και 1 δισ. δολάρια στο εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας, στις Η.Π.Α.
Donald Trump vs αυτοκινητοβιομηχανίες – Προς το παρόν «νικά» ο Ρεπουμπλικάνος…
Fiat Chrysler: Αν ο Trump επιβάλει εμπορικούς δασμούς, ίσως κλείσουμε τα εργοστάσια στο Μεξικό
Ένα βήμα παραπέρα φαίνεται πως πηγαίνει η Fiat Chrysler Automobiles, καθώς μετά την ανακοίνωση πως επενδύει ένα (1) δισ. δολάρια σε δύο εργοστάσιά της στις Ηνωμένες Πολιτείες, κάνει λόγο και για πλήρη απόσυρση των δραστηριοτήτων της από το Μεξικό.
Ειδικότερα, πριν λίγες ώρες η γιγάντια αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε πως θα παράγει σε Οχάιο και Μίσιγκαν τρία επιπλέον μοντέλα Jeep, με την επένδυση να έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας.
Το σχέδιο θα έχει ολοκληρωθεί έως και το 2020.
Πλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Sergio Marchionne, τονίζει πως αν ο νεοεκλεγέντας Πρόεδρος κάνει πράξη τις απειλές του για επιβολή δασμών 35% στο διασυνοριακό εμπόριο της Βόρειας Αμερικής, ίσως η Fiat Chrysler αναγκαστεί να αποσυρθεί από το Μεξικό.
Θυμίζουμε πως προεκλογικά ο Διευθύνων ο κ. Marchionne είχε διαμηνύσει ότι η στάση που θα κρατήσει ο Donald Trump στο εμπόριο θα καθορίσει κατά πολύ τις δραστηριότητες της Fiat Chrysler στη Βόρεια Αμερική.
Να σημειωθεί πως η Fiat κατασκευάζει περίπου το 17% των οχημάτων της (503.000 ετησίως, το 86% εξ’ αυτών πωλείται σε Η.Π.Α. και Καναδά) στο Μεξικό, οπότε ήταν θέμα χρόνου ο Ρεπουμπλικάνος να τη «βάλει στο μάτι»…
Η Toyota ενέδωσε στις πιέσεις του Trump επενδύοντας στις ΗΠΑ 10 δισ. δολ. μέχρι το 2022
Η ιαπωνική Toyota ψηφίζει… Trump, αν κρίνουμε από την ανακοίνωση στην οποία προέβη σήμερα Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017 ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στη Βόρειο Αμερική, Jim Lentz, σύμφωνα με την οποία η εκ των κορυφαίων αυτοκινητο-βιομηχανιών του πλανήτη στην επόμενη πενταετία προγραμματίζει να πραγματοποιήσει στις Η.Π.Α. επενδύσεις συνολικής αξίας 10 δισ. δολαρίων (περίπου 9,5 δισ. ευρώ).
Όπως επεσήμανε ο Lentz, οι νέες αυτές επενδύσεις είναι αντίστοιχες με τις επενδύσεις που ήδη πραγματοποίησε την περασμένη πενταετία στις Η.Π.Α. η Toyota.
Πάντως, ο επικεφαλής της Toyota στη Βόρειο Αμερική έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η ανακοίνωση των νέων επενδύσεων δεν σημαίνει πως η ιαπωνική εταιρεία ενέδωσε στις πιέσεις που ασκεί – μαζί με απειλές – ο επερχόμενος Πρόεδρος των Η.Π.Α., Donald Trump για συγκράτηση των επενδύσεων μεγάλων ομίλων εντός των συνόρων της χώρας του, αν δεν θέλουν να τους επιβάλλει τεράστιους δασμούς εισαγωγής των προϊόντων τους στις Η.Π.Α.
Όπως εξήγησε ο Lentz, οι νέες επενδύσεις αποτελούν μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης της Toyota στις Η.Π.Α., όπου ήδη διαθέτει 10 εργοστάσια σε οκτώ πολιτείες.
Το 2015, η Toyota στις Η.Π.Α. είχε βρεθεί στο στόχαστρο του Trump όταν ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή του μοντέλου της Corolla, από τον Καναδά στο Μεξικό.
Τις προηγούμενες ημέρες ωστόσο υπήρξε ένταση, με επιχειρηματικές ενώσεις και κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ιαπωνίας να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τον κ. Trump.
Η πιο βαρύγδουπη δήλωση έγινε από τον υπουργό Οικονομικών της ασιατικής υπερδύναμης, Hiroshige Seko:
«Η Toyota είναι υπεύθυνη για την υψηλή απασχόληση στις Η.Π.Α. με τα εργοστάσια που έχει κατασκευάσει στη χώρα, όπως στο Κεντάκι.
Είναι αμφίβολο κατά πόσον ο νεοεκλεγέντας Πρόεδρος έχει κατανοήσει το πόσα πολλά οχήματα της Toyota κατασκευάζονται στις Η.Π.Α.».
Σε ίδιο μήκος κύματος, ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας, Hiroshige Seko, διαμήνυσε πως η ιαπωνική κυβέρνηση θα εξηγήσει στην αμερικανική κυβέρνηση τη συμβολή της Toyota στην οικονομία των Η.Π.Α.
Όλα ξεκίνησαν όταν, σε συνέχεια των «εκβιασμών» του προς τις πολυεθνικές εταιρείες, ο νεοεκλεγέντας Πρόεδρος έβαλε στο στόχαστρο την Toyota.
Μέσω Twitter, ως συνήθως, ο Donald Trump είπε ευθέως στην αυτοκινητοβιομηχανία να μην κατασκευάσει το εργοστάσιο της στην Baja του Μεξικού για την παραγωγή των Corolla, αλλά να προτιμήσει τις Η.Π.Α.
Σε αντίθετη περίπτωση θα επιβαρυνθεί και αυτή με «έναν υψηλότερο διασυνοριακό φόρο».
«Η Toyota Motor ανακοίνωσε πως σκοπεύει να χτίσει ένα νέο εργοστάσιο στην Baja του Μεξικού για την παραγωγή των Corolla των Η.Π.Α.
Με τίποτα!
Χτίστε το εργοστάσιο στις Η.Π.Α. ή πληρώστε υψηλότερο διασυνοριακό φόρο», ήταν το tweet.
Η απάντηση της General Motors στις απειλές του Ρεπουμπλικάνου
Άμεση απάντηση στον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών έδωσε στις 3 Ιανουαρίου η General Motors, με αφορμή τα περί διασυνοριακού φόρου που «τουΐταρε» προηγουμένως ο Donald Trump.
«Η General Motors στέλνει το κατασκευασμένο στο Μεξικό μοντέλο Chevy Cruze σε πωλητές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, χωρίς να πληρώνει φόρο στα σύνορα.
Κατασκευάστε στις ΗΠΑ ή πληρώστε μεγάλο διασυνοριακό φόρο!», είχε γράψει στο Twitter ο Ρεπουμπλικάνος, ως συνέχεια της συνηθισμένης πρακτικής που ακολουθεί.
Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία – γίγαντας είπε στον Πρόεδρο των Η.Π.Α. πως «κάνει λάθος», καθώς «όλα τα μοντέλα Chevrolet Cruze που διατίθενται στην αμερικανική αγορά κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Lordstown, στο Ohio.
Η GM χτίζει ένα νέο Chevrolet Cruze τύπου hatchback για την παγκόσμια αγορά στο Μεξικό, με έναν μικρό αριθμό εξ’ αυτών να πωλείται στις Η.Π.Α.», συμπληρώνει στην ανακοίνωσή της η GM.
Η Ford υπέκυψε, ακυρώνοντας επένδυση 1,6 δισ. δολάριο στο Μεξικό
Την ακύρωση μεγάλης επένδυσης 1,6 δισ. δολαρίων (1,54 δισ. ευρώ) που σχεδίαζε να πραγματοποιήσει στο Μεξικό ανακοίνωσε στις 3 Ιανουαρίου αιφνιδιαστικά η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητο-βιομηχανία των ΗΠΑ, Ford, υποκύπτοντας τελικά στις πιέσεις του μεξικανο-φοβικού Αμερικανού προέδρου για εναλλακτική υλοποίηση επένδυσης εντός των συνόρων των ΗΠΑ.
Μόλις 17 ημέρες πριν την ανάληψη των προεδρικών καθηκόντων του Trump, η Ford ανακοίνωσε επισήμως, ότι αντί για νέο εργοστάσιο στο Μεξικό αποφάσισε να επενδύσει 700 εκατ. δολάρια σε εργοστάσιό της στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ δημιουργώντας 700 νέες θέσεις εργασίας, στο πλαίσιο προσφοράς νέων ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων αυτοκινήτων.
Ο Trump είχε απειλήσει τη Ford, ότι πρόκειται να επιβάλλει φόρο εισαγωγής 35% σε όσα οχήματά της παράγονται στο Μεξικό και πωλούνται στις ΗΠΑ.
Βεβαίως, o διευθύνων σύμβουλος της Ford, Mark Fields, αρνήθηκε ότι της απόφασής του προηγήθηκε οποιαδήποτε συμφωνία με τον Trump – αν και υπήρξε σημερινή πρωινή επαφή με τον Trump και τον αντιπρόεδρό του, Mike Pence – ισχυριζόμενος ότι η απόφαση ελήφθη επειδή υπηρετεί τα συμφέροντα της Ford με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η επένδυση 700 εκατ. δολαρίων στο Μίσιγκαν θα κατευθυνθεί στο εργοστάσιο της Ford στο Flat Rock, όπου θα αναβαθμιστεί η γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
«Τυχόν κυρώσεις του Trump στην GM παραβιάζουν τη Nafta, αλλά αυτό δε θα τον σταματήσει»…
Ενδεχόμενες κυρώσεις της κυβέρνησης του Donald Trump στη General Motors αποτελούν ευθεία νομική παράβαση της Nafta (North American Free Trade Agreement), σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο Edward Alden, αναλυτής του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων (Council on Foreign Relations).
O κ. Alden εκτιμά ότι ακόμα και η παράβαση της Nafta δε θα εμποδίσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο να επιβάλλει κυρώσεις στη GM, αν τελικά υλοποιήσει την απειλή του.
«Η χρήση έκτακτων μέτρων για την επιρροή των επενδύσεων μιας και μόνο εταιρείας είναι άνευ προηγουμένου και ξεπερνά οποιαδήποτε παρόμοια πρωτοβουλία του Κογκρέσου,
Το να χρησιμοποιείς την εξουσία σου εναντίον μίας και μόνο εταιρείας επειδή απλά δεν σου αρέσει η στρατηγική της μας οδηγεί σε μια ολόκληρη νέα πραγματικότητα», συμπληρώνει…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας